رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان:

تردد موتورسیکلت «پاکشتی» در معابر شهری ممنوع است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۹:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۴۵۲۹
تردد موتورسیکلت «پاکشتی» در معابر شهری ممنوع است
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تردد موتورسیکلت هایی تحت عنوان «پاکشتی» در معابر درون شهری ممنوع است و در صورت روئیت علاوه بر جریمه و ضبط موتورسیکلت، مالک این وسیله نقلیه به دادگاه معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان سرهنگ فرخ جمالی با اعلام این خبر، افزود: موتورسیکلت «پاکشتی» وسیله نقلیه ای کوچک و سبک تر از موتورسیکلت های معمولی است که برای استفاده در محوطه بنادر طراحی شده است.

وی اظهار داشت: خارج کردن این قبیل موتورسیکلت ها از بنادر و وارد کردن آن به دیگر مناطق قاچاق محسوب شده و تردد آنها در معابر شهر منجر به توقیف وسیله نقلیه و معرفی مالک به مرجع قضایی می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: این موتورسیکلت ها فاقد پاک هستند که بیشتر مورد استفاده نوجوانان قرار می گیرد.

به گفته وی، ۹۰ درصد موتورسیکلت های مورداستفاده در شهرستان همدان فاقد بیمه نامه هستند و 60 درصد راکبان موتورسیکلیت دراین شهرستان فاقد گواهینامه بوده و از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

سرهنگ جمالی گفت: ۲۳ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون براثر سوانح رانندگی در معابر درون شهری شهرستان همدان جان خود را از دست داده اند که هفت نفر از این تعداد راکب موتورسیکلت بودند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: موتورسیکلت طبق قانون وسیله نقلیه محسوب می شود و برهمین اساس قوانین مرتبط با راهور برای این تردد وسیله نقلیه نیز لحاظ می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز