مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد:

ضرورت نیازسنجی بومی و منطقه‌ای ازدواج جوانان در کشور

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۲:۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۸۳۷۸
ضرورت نیازسنجی بومی و منطقه‌ای ازدواج جوانان در کشور
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت نیازسنجی بومی و منطقه‌ای ازدواج جوانان در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  همدان، اعظم کریمی طی بازدید مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از روند برگزاری دوره ملی مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روان‌شناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در همدان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره علی‌رغم تعدد برنامه‌ها در هفته جاری توسط اداره کل ورزش و جوانان، اظهار کرد: خوشبختانه این دوره در سطح بسیار خوبی از صبح امروز در حال برگزاری است لذا جا دارد از توان اجرایی معاونت جوانان شما در این راستا که با برنامه‌ریزی بسیار خوب در حال انجام است تقدیر و تشکر کرد.
وی تصریح کرد: تا به اینجای کار این دوره یکی از دوره‌های بسیار خوب کشور بوده امیدوارم در آینده نیز با اهتمام ویژه جنابعالی به حوزه جوانان دوره‌های بیشتری در حوزه‌های ازدواج و تعالی خانواده در همدان برگزار شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تمجید مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص پیشنهاد ارزشمند ایشان در خصوص جمع‌آوری دوره‌های مختلف در کشور و استان همدان، گفت: در دوره‌هایی که زیر نظر دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود باتوجه‌به ضرورت مستندسازی دوره‌ها از لحاظ علمی و آموزشی با ارائه پرسش‌نامه‌های مختلف پژوهشی به شرکت‌کنندگان بحث تهیه سند آموزشی بادقت نظر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید به این دوره‌ها با دید آماری و عملکردی نگاه کرد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر 5 مرکز مشاوره ازدواج استان همدان از توانایی بالایی برخوردار هستند و در کاهش طلاق فعالیت‌های مؤثری داشته‌اند.
کریمی گفت: در این دوره بیش از ۲۰۰ مشاور از سراسر کشور در زمینه تقویت مهارت‌ها در ارائه مشاوره مؤثر آموزش می‌بینند و از اساتید ملی در این دوره استفاده شده است که امیدواریم در نهایت به افزایش مهارت مشاوران و جذب بیشتر مردم و به‌ویژه جوانان به مراکز مشاوره منجر شود.
وی تاکید کرد: اعتقاد داریم مشاوره به هنگام و به‌موقع می‌تواند به انتخاب آگاهانه منجر شود و انتخاب آگاهانه از آسیب‌های بعدی مانند جدایی در سال‌های اولیه ازدواج جلوگیری می‌کند.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش فرهنگ‌سازی کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور برگزار می‌شود، مطرح کرد: این کارگاه‌ها در کلیه شهرستان‌های استان همدان نیز به صورت ماهانه برگزار می‌شود و مدرسین این کارگاه‌ها به صورت مرتب آموزش می‌بینند.
وی افزود: یکی از نکاتی که در این کارگاه‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد توجه به مقتضیات بومی و منطقه‌ای است و معتقدیم باید با نیازسنجی از مناطق مختلف کشور انجام شود که خوشبختانه تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز