کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان:

باران پاییزی استان همدان را فرا می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۸:۵۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۲۳۸۰
باران پاییزی استان همدان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی نفوذ یک سامانه بارشی از سمت غرب، بارش باران پاییزی همراه با رعد و برق، از روز جمعه برخی از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدمحسن موسوی با اعلام این خبر، افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد و سردی نسبی دمای هوا پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در این مدت شاهد افزایش نسبی سرعت وزش باد در ساعت های میانی روز به خصوص در مناطق بادخیز استان همدان هستیم. 

موسوی عنوان کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب به داخل استان همدان نفوذ می کند و موجب بارش باران و رعد و برق به ویژه در مناطق کوهستانی می شود.

وی ادامه داد: این سامانه تا میانه هفته آینده در آسمان استان فعال است و به تدریج از روز دوشنبه از سمت شرق استان خارج می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: بارش های این سامانه در نیمه جنوبی استان قوی تر است و نسبت به مناطق شمالی شرایط بارش بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای کمینه هوای بیشتر نقاط استان همدان امشب کاهش می یابد، ادامه داد: این روند موجب سرد شدن نسبی دمای هوا در منطقه می شود و در برخی از نقاط دمای کمینه به چهار درجه سانتیگراد زیر صفر نیز می رسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، بهار با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و قهاوند با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند.

نظر شما