معاون حوزه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمران روستایی اختصاص یافت

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۲۰:۲۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۲۹۴۹
هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمران روستایی اختصاص یافت
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری اعتبار طرح های عمران روستایی منابع ملی و استانی نسبت به سال گذشته، گفت: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای پروژه های عمرانی و بهسازی روستاهای سراسر کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی روستاهای شهرستان نهاوند، افزود: شاخص بهسازی مناطق روستایی کشور ۵۴ درصد است و تاکنون طرح هادی در ۲۱ هزار روستای کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح بهسازی سه‌ هزار و ۵۰۰ روستای کشور امسال اجرا می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۰۰ پروژه بهسازی روستایی در کشور در دست اجراست که پراکندگی و صعب‌الاعبور بودن مناطق روستایی موجب بروز کندی در اجرای روند اجرای کار شده است.

شاملو  گفت: مجموع اعتبارات عمرانی ملی، استانی و قیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای سال جاری در کل کشور هشت‌ هزار میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۷۰ درصد اعتبارات استانی ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: طرح هادی تاکنون در ۹۹ درصد روستاهای کشور که ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند اجرا شده و اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور اجرای فاز اول بهسازی در همه روستاها است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که برای اجرای فاز دوم بهسازی روستاها محور مشارکت خودم مردم هستند، گفت: در سال‌های گذشته شاخص بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند از میانگین شاخص ملی و استان پایین‌تر بود که طی چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده، شاخص بهسازی روستاهای این شهرستان به نسبت قابل توجهی افزایش یافته و اکنون در ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهاوند طرح هادی اجرا شده است.

وی افزود: در بحث اجرای منظومه‌های روستایی نیز تنها طرح منظومه روستایی استان همدان در شهرستان نهاوند تهیه شده و البته استان همدان در بحث صدور سند روستایی کشور پیشتاز است.

به گفته شاملو، حدود ۶۲ هزار روستای کشور نیازمند اجرای فاز دوم طرح هادی هستند و متاسفانه منابع کشور نیز محدود است ولی طی این چند سال خدمات دولت در این زمینه قابل توجه بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز