نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی:

مردم تجربه ژنرال‌های پرادعا را فراموش نکرده‌اند/کشور سرباز می خواهد

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۶:۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۵۵۷۳
مردم تجربه ژنرال‌های پرادعا را فراموش نکرده‌اند/کشور سرباز می خواهد
نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت رییسی و مجلس یازدهم را شکستن انحصار چند ساله در مدیریت کشور می‌دانیم، گفت: امروز کشور به سرباز نیاز دارد چرا که مردم تجربه تلخ حضور ژنرال‌های پرادعا و صاحب کرسی‌ در دولت‌های مختلف را فراموش نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، کیومرث سرمدی واله در جلسه علنی امروز - سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سپردن امور به دست دولتی انقلابی توسط مردم ایران ارزشمند و بی نظیر است.

 

 وی افزود: مردم پس از مبارزه، ایثار و دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی انتظار دارند مشکلات آنها حل و تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود و زمام امور به افراد عدالت خواه، پاکدست و امانت‌دار سپرده شود. به فرموده شهید دکتر بهشتی شیفته خدمت باشند نه تنشه قدرت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس بیان داشت: خداوند را شاکر هستیم که به عقلانیت انقلابی بازگشته ایم و دولت رئیسی و مجلس یازدهم را شکست انحصار چند ساله در مدیریت کشور می‌دانیم. 

 سرمدی واله خاطرنشان کرد: امروز کشور به سرباز نیاز دارد چرا که مردم تجربه تلخ حضور ژنرال‌های پرادعا و صاحب کرسی‌ در دولت‌های مختلف را فراموش نکرده‌اند.

 وی خطاب به رییس جمهوری گفت: مجلس به دولت جنابعالی اعتماد حداکثری داشته و حتما این اعتماد را قدر دانسته و در امور اجرایی کشور جز همراهی و همفکری دخالتی نخواهد داشت. ما نمایندگان مدیران شما را در استان و شهرستان یاری خواهیم کرد و ضمن حفظ جایگاه نظارتی و تقنینی مجلس در حل مشکلات و پیش برد اهداف شما و همکارانتان در کنارتان خواهیم بود.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تدابیر دولت در ماه‌های آغازین فعالیت خود و حضور میدانی در استان‌ها گفت: بدیهی است برخی مشکلات از جمله کسری بودجه مخصوصا اعتبارات عمرانی دغدغه قابل ملاحظه است که مجلس باید اقدام عاجل و منطقی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهمترین مسئله داخلی در این ایام ساماندهی سریع وزارتخانه‌ها و مدیران میانی دولت است. انتظار می‌رود که نیروهای انقلابی، پرکار، پاکدست، متخصص، کاردان جایگزین مدیران مستقر شوند چرا که قطعا مسببان وضع کنونی اگر نسخه شفا داشتند نتیجه‌اش صف مرغ نمی شد. البته این موضوع منافاتی با حفظ مدیران خدوم و ولایی که شایستگی را خود را فارغ از آنچه در سال‌های اخیر رقم خورده است،ندارد.

سرمدی واله در ادامه خواستار تسریع در بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان و برداشتن قید محرمانه از آن و تسریع در تصویب و ابلاغ رتبه بندی معلمان - که به نوعی مردم آن را آزمون مجلس انقلابی می‌دانند- شد.

وی با بیان اینکه تعارض قوانین مختلف که ناشی از تورم قوانین کشور است، دست و پای دولت و بخش خصوصی را در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کشور بسته است، اظهار کرد: وقت آن رسیده است که مجلس ضمن نظارت بر قوانین موجود با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و همفکری صاحب نظران نسبت به بازبینی و اصلاح قوانین به نفع مردم اقدام عاجل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در نظام مالیاتی کشور مشکلات جدی داریم از معلم، کارگر و کارمند قبل از پرداخت حقوق مالیات می‌گیریم اما صاحبان درآمدهای نجومی با رابطه و فساد مخارج خود را بر مردم تحمیل می‌کنند، نبود دولت الکترونیک و عدم شفافیت باعث عملکردهای سلیقه ای شده است البته امید فراوان داریم و با حضور مدیران جدید انضباط مالی دولت قطعا بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اظهارنظرهای غیرکارشناسی می‌تواند کشور را با چالش‌های جدی مواجه کند،خاطرنشان کرد: نظرات مختلف درباره ارز ۴۲۰۰تومانی در بودجه ۱۴۰۱ و مدیریت آن به دستاویزی برای برخی از جریان های خارج از مجلس تبدیل شده است، لازم است ضمن احصا راهکارهای دقیق تدبیری اندیشیده شود که مردم از عواید ارز دولتی بهره‌مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز