رئیس اداره دامپزشکی نهاوند:

مانور پدافند غیر عامل در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان نهاوند اجرا شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۲۱:۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۵۶۴۷
مانور پدافند غیر عامل در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان نهاوند اجرا شد
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند، گفت:مانور پدافند غیر عامل در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان نهاوند اجرا شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اولین مانور پدافند غیر عامل در حوزه بیماری های مشترک میان انسان و دام با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در این رابطه، گفت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با هدف آمادگی در جهت مقابله با تهدیدات احتمالی در حوزه مدیریت بیماریهای دام مانور پدافند غیر عامل برگزار شد.

میثم قیاسی اظهار داشت: در این مانور در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام با پایش وضعیت یک دامداری و انجام سم پاشی ، ضدعفونی و واکسیناسیون علیه عوامل بیماریزا

 برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مانور هایی از این قبیل برای آگاهی بخشی و ارتقاء سطح اطلاعات دامپروران، افزایش هماهنگی و هم پوشانی دستگاه های متولی، تبادل تجربه، بهبود عملکرد در شرایط بحرانی و بررسی مشکلات موجود برگزار می شود افزود : پیشگیری مهم ترین اقدام ما در حوزه دامپزشکی است و با برگزاری این مانور علاوه بر سنجش سرعت عمل در ارائه خدمات، راهکارهای بهبود وضعیت در حوزه های مختلف نیز مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با تاکید بر اینکه تمام دامداری های سبک و سنگین شهرستان تحت نظارت دقیق شبکه دامپزشکی قرار دارند افزود: دامداران باید ضمن دقت در ورود و خروج دام به گله خود، هرگونه جابجایی را با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی انجام دهند تا از ورود ناخواسته بیماری به گله جلوگیری شود.

نظر شما