استاندار همدان:

آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در مراکز ترک اعتیاد توسعه یابد

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۷:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۵۶۸۰
آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در مراکز ترک اعتیاد توسعه یابد
استاندار همدان گفت: امکان و زمینه حرفه آموزی به معتادان از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد(برای معتادان بهبود یافته) این استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، افزود: ظرفیت خوبی در شهرستان نهاوند تحت عنوان مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر فراهم شده که می توان زمینه مناسبی برای بهبود افراد و فرا گرفتن اموزش های لازم باشد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار داشت: معتادان بهبود یافته پس از طی یک دوره فرایند درمان و بازگشت به جامعه به علت نبود فرصت شغلی دوباره به دامن اعتیاد بازمی گردند در حالیکه باید از مرکز ماده ۱۶ علاوه بر درمان، برای آموزش حرفه های مختلف نیز بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده برای معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ترک اعتیاد باید سبب تحول روحی و روانی افراد شود در غیر اینصورت آنها به وضعیت پیشین بازمی گردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد:  با توجه به اینکه مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد کبودراهنگ نیز دارای ظرفیت های خوبی از جمله سوله های بزرگ است می توان با استفاده از توان فنی و حرفه ای از این مکان ها به عنوان یک کارگاه آموزشی بهره گرفت.

وی اظهار داشت: می توان با بازسازی و تبدیل به احسن کردن این سوله ها از ان به عنوان کارگاه آموزش کشت گلخانه ای استفاده کرد تا علاوه بر درامد زایی بتوان زمینه حرفه اموزی و اشتغال  معتادان پس از بهبودی را فراهم کرد.

استاندار همدان گفت: پس از آموزش حرفه مناسب به معتادان، آنها پس از بهبودی می توانند با دریافت تسهیلات کم بهره پیش بینی شده از جمله ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله، شغلی را برای خود ایجاد کنند.

قاسمی فرزاد بر ضرورت اولویت قرار دادن فعالیت های فرهنگی و آموزشی تاکید کرد و گفت: توجه به مساله فرهنگ ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر را کاهش می دهد بنابراین باید از بستر اماکن تجمعی از جمله مدارس، دانشگاه ها، واحدهای تولیدی و سربازخانه ها برای آگاهی بخشی و اقدامات فرهنگی بهره گرفت. 

 رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: نهادهایی که کار اطلاع رسانی و تبلیغ  را عهده دار هستند با انجام اقدام های نو و مبتکرانه، بهره گیری از ظرفیت اقشار اثر گذار از جمله سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد کارها را مورد توجه قرار دهند.

وی استمرار طرح یاریگران زندگی در محیط های آموزشی و دانشگاه ها، محیط کار، ادارات، محله ها و فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با جمع اوری معتادان متجاهر علاوه بر پیشگیری از مخدوش شدن چهره شهر نسبت به نجات این افراد از دامن اعتیاد اقدام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز