رئیس پلیس راه استان همدان:

ایمن سازی گردنه اسدآباد آمار متوفیان سوانح جاده‌ای را کاهش داده است

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۵۷۰۴
ایمن سازی گردنه اسدآباد آمار متوفیان سوانح جاده‌ای را کاهش داده است
رئیس پلیس راه استان همدان، گفت: ایمن سازی گردنه اسدآباد به ویژه استفاده از نیوجرسی (جداکننده مسیر) موجب کاهش آمار فوتی و مجروحان سوانح جاده ای در گردنه اسدآباد شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان سرهنگ رضا عزیزی با اعلام این خبر، اظهار داشت: هفت ماهه نخست سال گذشته چهار نفر در سوانح جاده ای گردنه ۱۶ کیلومتری اسدآباد فوت و ۳۱ نفر مجروح شدند که این آمار در مدت زمان مشابه سالجاری به ۲ فوتی و ۱۹ مجروح کاهش یافته است.

 

وی اضافه کرد: استفاده از نیوجرسی در هشت کیلومتر از گردنه پر پیچ و خم و سخت گذر اسدآباد موجب کاهش سوانح رخ به رخ و تصادفات منجر به فوت شده است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سوانح فوتی سالجاری نیز در محدوده فاقد نیوجرسی (جدا کننده مسیر) در این محور به علت انحراف به چپ وسیله نقلیه و تردد با سرعت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.

سرهنگ عزیزی افزود: تقویت سیستم روشنایی و استقرار آن در وسط جاده موجب روشن شدن هر دو لاین و آشکار شدن وضیت مسیر مقابل برای رانندگان عبوری به ویژه رانندگان غیر بومی شده است.

وی گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی تردد همچنان نیازمند یکسری کارهای عمرانی از جمله تقویت خاکریزهای ایجاد شده در این مسیر و شانه سازی در حاشیه گردنه هستیم.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: پیشتر در صورت بروز نقص فنی برای خودرو، راننده مجبور به توقف در سطح سواره رو محور گردنه اسدآباد بود اما هم اینک با توجه به ایجاد شانه خاکی، خودرو در این قسمت پارک می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: هر چند گردنه اسدآباد یکی از مسیرهای پرحادثه به ویژه در فصل زمستان به شمار می رود اما استفاده از نیوجرسی(جداکننده مسیر) موجب پیشگیری از کولاک زمینی برف نیز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز