نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

در دنیای امروز منطق زور حاکم است/گزینه نظامی باید از روی میز مذاکره برداشته شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۴ - ۱۶:۵۶:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۶۷۵۸
در دنیای امروز منطق زور حاکم است/گزینه نظامی باید از روی میز مذاکره برداشته شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مذاکره باید منجر به برداشتن تحریم‌ها شود، گفت: گزینه نظامی باید از روی میز مذاکره برداشته شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: جمهوری اسلامی از مذاکره ای استقبال می‌کند که منافع مردم را تامین کند نه مذاکره ای که تنها برای مذاکره باشد و کشور از آن بهره مند نشود.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی مخالفتی با مذاکره ندارد اما شرط اول مذاکره آن است که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند نه اینکه اقتصاد ما را چهار سال به بازی بگیرد، از برجام خارج شود و فضا را دچار تلاطم کند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه آمریکا ۴۰ سال با نظام اسلامی در افتاده است ادامه داد: اراده پولادین سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشور نشان داده این ملت قابل تهدید نیست و زیر بار ظلم و ستم نمی رود.

امام جمعه همدان با اشاره به اقدام قهرمانانه سپاه برای بازگرداندن نفتکش ایرانی و آزادکردن آن از دست نیروهای آمریکایی اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا هنور نفهمیده‌اند که نمی شود با جمهوری اسلامی در افتاد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف آمریکا از این گونه اقدامات این است که مذاکرات آینده ایران در آذر ماه را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: ایران تجربه خوبی از مذاکره با آمریکا ندارد و امروز دولت با رویکرد جدیدی که دارد اگر بخواهد وارد مذاکرات شود به طور حتم باید به تامین منافع کشور  توجه کند چرا که کشور ما مورد جنایت، تحریم اقتصادی و بدترین تحریم‌ها از سوی دشمنان در طول تاریخ قرار گرفته است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: هر کسی که قدرتمندتر باشد دست برتر را در میدان خواهد داشت بنابراین اقدام اخیر آمریکا نیز برای این است که در عرصه نظامی خود را برتر نشان دهد تا اینگونه دست برتر را در مذاکره داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال‌های گذشته شاید این حرف‌ها را شنیدید که می گفتند دنیای امروز دنیای موشک نیست، اما رفتاری که از کشورها دیده می‌شود نشان می‌دهد این حرف دکترین غلطی در عرصه سیاست است.

امام جمعه همدان ادامه داد: منطق دنیای امروز این است که اگر کسی یا کشوری قدرت نداشته باشد نمی‌تواند حق خود را بگیرد چرا که در دنیای امروز منطق زور حاکم است پس کشور باید در عرصه نظامی قوی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر زحمات افرادی مانند شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نباشد در میز مذاکره نمی‌توان حق را گرفت، گفت: آمریکا چندین بار چنین رفتاری را تکرار کرده است در حالیکه باید از این‌گونه اتفاقات درس بگیرد و عاقل شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه امروز نهادهای بین المللی بازیچه دست آمریکا شده اند تا این کشور منافع خود را تامین کند افزود: بدترین جنایات تاریخی متعلق به آمریکا بوده و حتی اقتصاد دنیا نیز بازیچه دست این کشور است به همین دلیل هر کشوری که با او مخالفت کند منافعش را تحریم می کند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی نیز اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در حال تدوین سند فرهنگی استان بوده و در شورای قرآنی نیز سند قرآنی استان تدوین شده است

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید سبب غفلت از حوزه فرهنگ شود افزود: ما در استان همدان مشکلات فرهنگی بسیاری داریم و شورای فرهنگ می‌تواند فرهنگ عمومی را فعال و تقویت کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور استاندار جدید در استان به مساله فرهنگ توجه بیشتری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز