رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان:

خودروهای اینترنتی ساماندهی می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۴۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۵۷۵۵۸
خودروهای اینترنتی ساماندهی می‌شود
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: خودروهای اینترنتی از جمله اسنپ با همکاری نهادهای مسئول ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فرخ جمالی با اعلام این خبر، افزود: هم اینک بسیاری از خودروهای اینترنتی دارای شناسنامه و مدارک هویتی مناسب برای ارائه به پلیس نیستند و برخی خودسرانه اقدام به نصب تابلو آژانس یا آرم و علائم شطرنجی بر روی خودرو می کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری درصدد ساماندهی خودروهای اینترنتی بوده تا خودروی شاغلان در این حرفه دارای مشخصه خاص بوده و رانندگان با به همراه داشتن کارت هویت، برای پلیس قابل شناسایی باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: برخی رانندگان اینترنتی با وجود اینکه فعالیت چندانی در این حرفه ندارند هنگام روبرو شدن با طرح های ترافیکی،تابلوی آهن ربایی آژانس را بر روی خودرو قرار داده تا بتوانند وارد طرح ترافیک شوند.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: برخی از فروشگاه های زنجیره ای و غذاخوری ها اقدام به تبلیغ و نصب علائمی بر روی خودروهای تحت اختیار کرده در حالیکه نصب هر گونه علائمی روی خودرو نیازمند دریافت مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا است.

وی گفت: برابر ماده ۲۰۷ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علائم و الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسیله نقلیه به منظور تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: ماموران پلیس راهور در صورت مواجهه با این قبیل خودروها ضمن جریمه و اعمال قانون، راننده را مکلف به کندن برچسب های روی وسیله نقلیه می کنند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: با توجه به نارضایتی شهروندان از ورود خودروهای باری و سنگین به مناطق مسکونی و ایجاد آلودگی صدا، عوامل پلیس اقدام به جریمه این قبیل خودروها کردند.

وی اضافه کرد: رانندگان خودروهای باری مکلف به پارک وسیله نقلیه در پارکینگ های موجود در خارج از مناطق مسکونی بوده و مجاز به ورود به این مناطق نیستند در غیر اینصورت پلیس آنها را جریمه کرده و در صورت تکرار تخلف با هماهنگی مقام قضایی خودروی آنها توقیف می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز