مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

پویش بذرکاری مراتع و جنگل های استان همدان آغاز شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۱:۵۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۲۱۲
پویش بذرکاری مراتع و جنگل های استان همدان آغاز شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، گفت: اجرای پویش «بذرکاری مراتع و جنگل ها» در این استان از روستای «آق بلاغ» شهرستان بهار با همکاری سازمان های مردم نهاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسفندیار خزایی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از منظر علمی مراتع بعد از اولین بارش باران آماده کاشت بذر می شوند، بنابراین بذرکاری تلفیقی گونه «بادامک» و «ارژن» در ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان بهار از امروز آغاز شده است.

 

وی افزود: عملیات بذرکاری، بذرپاشی و ذخیره نزولات در ۲ هزار هکتار از مراتع استان همدان اجرا می شود ضمن اینکه با آماده شدن عرصه برای کاشت نهال و زارعت چوب، زمینه کاشت نهال توسط عموم مردم در سطح اراضی استان نیز فراهم می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای بذر کاری به صورت مشارکتی از محل کمک سازمان های مردم نهاد، دانش آموزان، همیاران و دوستداران طبیعت و بخشی هم از محل یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای بخش حفظ و احیا جنگل‌ها  تامین می شود.

به گفته خزایی، بنابراین با برنامه ریزی های انجام شده، کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در ۲ هزار هکتار از مراتع استان همدان و بذرکاری، نهال کاری با نهال های جنگلی و زراعت چوب در سطح یک هزار هکتار از جنگل های استان تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی افزود: بذرکاری در مراتع و جنگل ها و اجرای عملیات بیولوژیکی همواره موجب ایجاد پوشش گیاهی در سطح خاک و جلوگیری از فرسایش خاک، تولید آب و جذب بهتر آن، تولید اکسیژن و جلوگیری از گرد و غبار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز