رییس مرکز آمار ایران:

اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در همدان تمدید می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۶:۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۷۵۴
اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در همدان تمدید می‌شود
رییس مرکز آمار ایران گفت: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن که در پنج استان به صورت آزمونه(پایلوت) از اول آبان ماه آغاز شده، در شهرستان همدان و به منظور اجرای کامل و دقیق طرح برای چند روز دیگر تمدید می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدجواد حسین‌زاده با اعلام این خبر، افزود: همدان در سال جاری به عنوان یکی از پنج استان پایلوت سرشماری جمعیت کشور انتخاب و تعیین شده است.

وی اظهار داشت: شهرها و مناطقی از پنج استان کشور به صورت نمونه برای اجرای این طرح انتخاب شده اند که در استان خوزستان بخشی از شهرستان اهواز، در استان اصفهان بخشی از شهرستان کاشان، در خراسان شمالی بخشی از شهرستان بجنورد، در آذربایجان غربی بخشی از شهرستان پیرانشهر و در استان همدان نیز مجموع شهرستان همدان برای اجرای این طرح تعیین شده است.

 رییس مرکز آمار ایران گفت: با پیشرفت تکنولوژی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشورها، داده‌های اداری فراوانی توسط دستگاه‌های اجرایی گردآوری و اطلاعات در حوزه‌های مختلف شامل اطلاعات افراد، خانوارها، مکان‌ها و سایر ویژگی‌های اجتماعی اقتصادی در قالب پایگاه‌های داده اختصاص ثبت و ضبط می‌شود.

به گفته وی، برای دستیابی به شاخص‌ها و اطلاعات آماری مورد نیاز کاربران به ویژه نظام برنامه‌ریزی کشور، بهره‌گیری از این داده‌های ثبتی بسیار ارزشمند، اهمیت اجرای سرشماری‌ها و طرح‌های آماری به روش ثبتی‌ مبنا را چندبرابر کرده است.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال  ۱۴۰۵ انجام خواهد شد که در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری ۱۴۰۰ را به صورت آزمایشی در چند شهرستان محدود کشور از جمله همدان به عنوان پایلوت(اول تا ۲۰ آبان) انجام می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در خصوص طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان گفت که این استان جزو پنج استان آزمونه (پایلوت) سرشماری جمعیت کشور انتخاب شده است.

به گفته «سیداسکندر صیدایی»، همدان امسال جزو پنج استان پایلوت سرشماری جمعیت کشور تعیین شده است که ۹۰۰ نفر در بخش پشتیبانی و آمارگیری فعالیت می کنند.

رییس مرکز آمار ایران صبح امروز به منظور بررسی روند اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان همدان به این استان سفر و در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان نیز شرکت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز