استاندار همدان:

توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذار اولویت نخست استان است

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۶:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۹۷۵۶
توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذار اولویت نخست استان است
استاندار همدان با بیان اینکه هدف ما افزایش تولید و رشد اقتصادی استان است گفت: به منظور تحقق این امر، توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان افزود: توجه به اشتغال اهمیت ویژه ای دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اشتغال راهگشای مشکلات مختلف است.

 

وی با تاکید بر اینکه نتیجه تحقیقات و پژوهش ها باید به اشتغالزایی و تولید ختم شود اظهار داشت: فعالیت پارک علم و فناوری باید برای افزایش بهره‌وری باشد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کیفیت محصولات تولیدی را افزایش دهد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در گزارش ثبت شده در سامانه رصد اشتغال شهرستان کبودراهنگ بیشترین آمار اشتغالزایی استان را داشته است که دیگر شهرستان‌ها نیز باید میزان اشتغالزایی را افزایش دهند.

استاندار همدان تاکید کرد: ثبت آمار اشتغالزایی در سامانه وزارت کار باید به درستی و دقیق انجام شود تا تضادی در ارائه آمار رخ ندهد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی متوسط کشور ۸۵ درصد و استان همدان ۱۱۴ درصد است ادامه داد: بانک کشاورزی استان ۲۹ درصد و صندوق کارآفرینی امید نیز ۱۶ درصد بیشتر از تعهد خود، تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده‌اند.

استاندار همدان اظهار داشت: فرش به عنوان یک هنر ایرانی، صنعتی است که ماندگاری آن طولانی و قابلیت صادرات دارد و می تواند سفیر فرهنگی ما در سایر کشور ها باشد.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی‌ها باعث شده این فرهنگ و صنعت فرش رو به فراموشی برود، ادامه داد: توسعه صنعت فرش در روستاها می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد ثابتی را برای تولیدکنندگان داشته باشد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مختلف استان همدان صنعت زنبورداری هم می تواند زمینه اشتغال بسیاری از افراد جویای کار را فراهم کند لذا توجه ویژه به این بخش نیز ضروری است.

وی بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: ۱۹ هزار و ۴۴۱ میلیارد اعتبار تسهیلات کرونایی در کشور تخصیص یافته که ۲ درصد آن متعلق به استان همدان است که تاکنون فقط ۳۰ درصد آن جذب شده است.

استاندار همدان ادامه داد: مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار آسیب زیادی در حوزه کرونا دیدند که باید با واگذاری تسهیلات بخشی از این زیان جبران شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام سال "تولید مانع زدایی ها و پشتیبانی" نام گذاری کرده اند که باید در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مشکلات حوزه اشتغال باید با تلاش دستگاه های کلیدی همچون صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کشاورزی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تولیدکنندگان را باید با نگاه مثبت پیش برد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کار، تلاش و پویایی را در استان همدان نهادینه کنیم.

استاندار همدان بر جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد کار سرمایه گذاران همه مسئولان اجرایی باید بدون سنگ اندازی زمینه های مختلف را فراهم کنند.

قاسمی فرزاد خط قرمز استان را در گام نخست سیاست های کاری اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: همه باید برای جذب سرمایه گذاران اقدام کنند و اگر مسئولی ناخواسته بخواهد در این مسیر سنگ اندازی کند برای رسیدن به اهداف استان نمی توانیم در ادامه با او همراه باشیم.

استاندار همدان با گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی گفت که به مناسبت این هفته ۷۰ برنامه در استان همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره های ارزش در زمینه های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از مهمترین اولویت های هفته پژوهش است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ما باید یک ارتباط ارگانیک با دانشگاه ها داشته باشیم، گفت: دانشگاه بوعلی سینا با داشتن رشته های متعدد و کارآمد در عرصه های جهانی مطرح است که باید از ظرفیت علمی این دانشگاه برای توسعه استان استفاده کنیم.

نظر شما