رئیس پلیس راه استان همدان:

مه غلیظ وسعت دید رانندگان در گردنه‌های استان همدان را کاهش داد

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۸:۴۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۰۱۵۲
مه غلیظ وسعت دید رانندگان در گردنه‌های استان همدان را کاهش داد
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: هم اینک مه غلیظ چهار گردنه این استان را فرا گرفته و وسعت دید افقی رانندگان را به کمتر از ۵۰ متر رسانده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ رضا عزیزی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این استان دارای ۱۶ گردنه به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر است که هم اینک شاهد مه غلیظ در گردنه های اسدآباد، همه کسی، سوباشی و آوج هستیم.

 

وی با بیان اینکه مه غلیظ سبب محدودیت دید و کندی تردد در چهار گردنه این استان شده است اضافه کرد: مجهز بودن خودرو به چراغ های مه شکن، استفاده از نور پایین، سالم بودن لاستیک ها و سیستم گرمایشی برای تردد از جاده های مه آلود و لغزنده ضروری است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با توجه به محدودیت دید هنگام مه آلود بودن جاده ها رانندگان باید از سرعت غیرمجاز و سبقت و انحراف به چپ پرهیز کنند.

سرهنگ عزیزی گفت: با وجود قطع شدن بارش باران و برف از نیمه شب گذشته اما همچنان برخی از مسیرها به ویژه گردنه ها خیس و لغزنده است و تردد با سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد باید مورد توجه رانندگان باشد.

وی از کاهش آمار تردد خودروها در مسیرهای برون شهری خبر داد و از رانندگان خواست تا در زمان بارندگی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند چرا که ریسک تصادف در این مواقع سه تا چهار برابر افزایش می یابد.

وی افزود: همه سرنشنان وسیله نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند تا در صورت بروز سانحه و واژگونی خودرو از شدت صدمات و جراحات وارده به سرنشینان کاسته شود.

نظر شما