کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان:

سامانه بارشی از استان همدان خارج می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۱:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۰۲۸۸
سامانه بارشی از استان همدان خارج می‌شود
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، گفت: سامانه بارشی امروز از سمت شرق استان خارج و مه صبحگاهی بیشتر نقاط استان همدان را فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسن باقری شکیب با اعلام این خبر، افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه صبحگاهی، غبار رقیق و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه آسمان استان همدان تا روز سه شنبه صاف پیش بینی می شود، اظهار داشت: در پی خروج این سامانه، دمای کمینه هوای استان همدان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش و دمای بیشینه نیز بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

باقری شکیب افزود: از روز چهارشنبه آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان همدان می شود که فعالیت این سامانه در نیمه شمالی استان بیشتر است.

وی تاکید کرد: با ورود سامانه جدید بارشی دمای شبانه افزایش و دمای روزانه کاهش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ایستگاه باران سنجی سماوک در شهرستان همدان با ۳۴ میلی‌متر بیشترین بارش و ایستگاه فرودگاه همدان ۱۶ میلیمتر بارش را در۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ثبت کرده اند.

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ایستگاه فرودگاه ۲۱ میلیمتر و ایستگاه دانشگاه بوعلی سینا ۲۴ میلیمتر بارش را ثبت کرده اند.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تویسرکان با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مناطق استان همدان بودند.

وی اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب یک و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز گذشته ایستگاه چشمه علی محمد شهرستان ملایر با ۱۸ سانتی متر بیشترین ریزش برف را داشته است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز