مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

بیش از هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۲۰:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۰۵۵۸
بیش از هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: هزار و ۱۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، عاطفه زارعی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان همدان به ۲ شیوه حضوری و مجازی است گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» از دوشنبه ۲۴ آبان تا جمعه ۳۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می شود. 

 

وی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان را اقدامی شاخص در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان در این هفته با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

زارعی با اشاره به اینکه در دیدار اعضای ستاد هفته کتاب با نماینده محترم ولی فقیه در استان از پوستر هفته کتاب رونمایی می شود اظهار داشت: برنامه یار ۵۰ ساله (جشن ۵۰ سالگی هفت کتابخانه در سطح استان) و مسابقات کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مستقل با نام "آرمان" با مشارکت بخش خصوصی و انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب "دوست من کتاب" با انتشار آثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان از برنامه های شاخص اجرایی در این هفته است.

زارعی اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان های پر جمعیت با رعایت نکات بهداشتی و نیز برنامه های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان در این هفته پیش بینی شده است.

وی، نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار "یاور همدانی" تالیف زنده یاد "احمد نیک طلب"، فراخوان اهدای کتاب با شعار "حال خوش خواندن را هدیه دهیم" و توزیع ویژه کتاب از مرکز مبادلات کتاب استان در بین کتابخانه های عمومی استان را از سایر برنامه های این هفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه شهید مسعودی پور در شهر ملایر به متراژ ۲۶۰ متر و کتابخانه جدید روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد به متراژ ۱۲۰ متر در این هفته کلنگ زنی می شود.

زارعی از راه اندازی وای فای رایگان در کتابخانه های بدون تجهیزات خبر داد و گفت: برگزاری جلسات مشترک انجمن ها در سطح شهرستان های استان و برگزاری نشست علمی "مشتری مداری در کتابخانه های عمومی" با همکاری استان سیستان و بلوچستان(ویژه کتابداران استانهای همدان و سیستان) در این هفته پیش بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کتاب به عنوان اصیل‌ترین عنصر فرهنگی به شمار می‌رود که در طول زمان با وجود تغییر شکل رسالت اصلی خود را یعنی انتقال سرمایه‌های تمدنی را از دست نداده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز