کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان:

برف و باران در راه همدان است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۱۲۹۸
برف و باران در راه همدان است
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، گفت: سامانه جدید بارشی امشب وارد استان شده و فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و ریزش برف از سه شنبه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسن باقری شکیب با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با مه رقیق، بارش پراکنده باران و سردی دمای هوا پیش بینی می شود.

وی افزود: در پی ورود این سامانه از بعدازظهر روز سه شنبه بارش باران و ریزش برف در مناطق پر ارتفاع و کوهستانی استان همدان آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در شامگاه سه شنبه است، ادامه داد:  فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط است.

وی افزود: با ورود این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه ها موجب لغزندگی سطح جاده می شود که رانندگان باید با توجه به نکات ایمنی زنجیر چرخ نیز همراه خود داشته باشند.

باقری شکیب تصریح کرد: مه رقیق که از چند روز پیش مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ استان همدان را فرا گرفته بود با ورود سامانه بارشی کاهش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی دمای هوای استان بین سه تا پنج درجه افزایش و دوباره با خروج این سامانه از روز چهارشنبه دما کاهش می یابد و در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

به گفته باقری شکیب، در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و قهاوند و شیرین سو با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز