استاندار همدان در دیدار با خانواده سردار شهید سلگی؛

شهید سلگی از چهره های برجسته استان همدان بود / مسئولان با ادامه راه شهدا و خدمت به مردم از ارزش‌های انقلاب حراست کنند

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۹:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۳۳۷۰
شهید سلگی از چهره های برجسته استان همدان بود / مسئولان با ادامه راه شهدا و خدمت به مردم از ارزش‌های انقلاب حراست کنند
استاندار همدان در دیدار خانواده شهید "حاج میرزا محمد سلگی" گفت: مسئولان وظیفه دارند با خدمت رسانی به مردم، مسیر شهدا را ادامه داده و از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با حضور در منزل شهید«حاج میرزا محمد سلگی» با خانواده این سردار سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار و گفت وگو کرد.

استاندار همدان در دیدار با خانواده این شهید والامقام، افزود: شهید سلگی از چهره های برجسته استان همدان بود که در دوران هشت ساله دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

وی با تقدیر از ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا، اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون و ثمره خون شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهداست که ثمره زندگی خود را در راه اعتلای اسلام فدا کردند.

قاسمی فرزاد گفت: برهمین اساس مسئولان وظیفه دارند  با خدمت رسانی به مردم، مسیر شهدا را ادامه داده و از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند. پایان این دیدار، استاندار همدان با اهدا لوح، از خانواده این شهید سرافراز تقدیر کرد.

گفتنی است سردار حاج‌میرزا محمد سلگی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس استان همدان(جانباز ۷۰ درصد) و راوی کتاب "آب هرگز نمی‌میرد"، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ پس از سال‌ها تحمل درد ناشی از جراحات شیمیایی دوران دفاع مقدس، به همرزمان شهیدش پیوست.

وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

حاج میرزا محمد سلگی اول فروردین ۱۳۳۵ در روستای هادی آباد شهرستان نهاوند دیده به جهان گشود.

کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" داستانی مستند از خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) و جانباز ۷۰ درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز