فرماندهی انتظامی استان همدان:

رفع نقاط حادثه خیز در اولویت قرار گیرد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۰:۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۴۴۲۸
رفع نقاط حادثه خیز در اولویت قرار گیرد
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: رفع نقاط حادثه خیز با اصلاح هندسی، نصب تابلو و اجرای عملیات عمرانی باید در اولویت راهداری قرار گیرد تا شمار تلفات ناشی از سوانح جاده ای کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سردار سلمان امیری در آیین آغازین طرح زمستانی پلیس راه استان همدان اظهار داشت: راه، خودرو و انسان سه رکن اصلی ترافیک هستند که با برنامه ریزی دقیق در هر سه حوزه می توان آمار سوانح رانندگی و مرگ و میر در جاده ها را به شدت کاهش داد.

وی اضافه کرد: در حوزه راه با وجود تلاش موثر اداره راهداری اما همچنان برخی از معابر نیازمند ایمن سازی و اصلاح هندسی هستند بنابراین باید برای ارتقای ایمنی راه های استان و ایمن سازی تردد تلاش کرد چرا که هر یک از این نقاط حادثه آفرین می تواند خانواده هایی را داغدار کند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: مجروحیت و فوت شهروندان در سوانح رانندگی علاوه بر خسارت مالی و جانی، صدمات روحی و روانی زیادی به خانواده حادثه دیدگان وارد می کند بنابراین برای حفظ جان انسان ها باید اقدام جدی شود.

سردار امیری با بیان اینکه «انسان» رکن دوم سفر ایمن است ادامه داد: نیازمند فرهنگ سازی در حوزه ترافیک به ویژه در زمینه تردد با سرعت مطمئنه بوده چرا که بیشتر سوانح رانندگی به علت تردد با سرعت غیرمجاز رخ می دهد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۶۶ دوربین ثبت تخلف سرعت جانمایی و ۶۳ مورد راه اندازی و ۵۵ تا فعال شده است با این وجود انتظار می رود مردم و رانندگان با رعایت و توجه به فرهنگ ترافیک ایمن و مناسب سهمی در کاهش سوانح داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان «خودرو» را از دیگر ارکان ترافیک دانست و گفت: برخی از وسایل نقلیه ایمنی لازم را ندارند و رانندگان هنگام سوار شدن با این وسایل نقلیه با سرعت بالا تردد کرده که احتمال بروز سانحه برای آنها بسیار زیاد است.

سردار امیری اظهار داشت: استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد از آزاد راه ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد تصادفات در راه روستایی و فرعی رخ می دهد افزود:  ۴۱ درصد متوفیان سوانح جاده ای این استان در محل حادثه، ۵۸ درصد در بیمارستان و یک درصد در حین انتقال فوت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: هر چند امید می رود شاهد انسداد راه ها و اسکان اضطراری مسافران و در راه ماندگان نباشیم اما مدیریت بحران باید از آمادگی لازم برای اسکان در راه ماندگان در مساجد، حسینیه ها و دیگر اماکن برخوردار باشد.

سردار امیری بیان کرد: طرح زمستانه پلیس راه همزمان با دیگر نقاط کشور از امروز یکم آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و در این طرح ها یگان های امدادی، پلیس راه و راهور، یگان های انتظامی برای مدیریت حوادث ناشی از بارش برف و ریزش باران همکاری و مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: استان همدان کریدور تردد غرب کشور بوده و از نظر مساحت آزاد راهی، بزرگراهی، راه های اصلی و فرعی درصد قابل توجهی از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما