معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

تفکر بسیجی ریشه در آموزه‌های دینی دارد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۷:۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۴۷۳۸
تفکر بسیجی ریشه در آموزه‌های دینی دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: تفکر بسیج تنها مربوط به سال های ۵۷ و ۵۸ نیست بلکه ریشه در اعتقادات، مسایل و آموزه های دینی این ملت و ریشه در عاشورای حسینی دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی باب الحوائجی در آیین گرامیداشت هفته بسیج در محل دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بسیج و بسیجی یک تفکر و اندیشه است که منبع و ریشه قوی دارد چرا که هر چه ریشه نظامات فکری قوی باشد آن اندیشه موثرتر است.

وی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را بزرگ بسیج اسلام دانست و افزود: بسیج محدودیت مکانی ندارد بلکه همه دنیا عرصه تفکر بسیج و بسیجی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: یک روز بسیجیان مقابل رژیم بعثی و روزی در عرصه های بین المللی در مقابل استکبار ایستادند این افراد زمانی به عنوان رزمند و هم اینک به عنوان مسئول مکتبی و بسیجی نقش ایفا می کنند.

باب الحوائجی گفت: تفکر بسیجی به علت ریشه داشتن در اعتقادات تکلیف محور ما، فارغ از زمان و مکان و جنسیت بوده یعنی بسیجیان بدون توجه به زمان و مکان تکلیف خود را در مسیر ولایت به خوبی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه بسیجی اهل مطالعه، تعقل، حرکت بوده و اهل ایستادن و مانایی نیست گفت: بسیجیان دارای هدف، برنامه ریزی، تعقل و عقلانیت بوده و بسیجی بلندترین، بزرگترین و سخت ترین قله ها را با توکل به خدا و توسل به اهل بیت فتح می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: امروز در چهل و چهارمین سال تبلور نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داریم که رهبری آن به عنوان بزرگ بسیجی قرن مبنای این نظام را با قانون اساسی عاشورایی رقم زد و پیگیری کرد.

باب الحوائجی اظهار داشت: وجود چفیه به عنوان نمادی از بسیج بر دوش رهبری فرزانه انقلاب به معنای این است که باید با تفکر بسیج که ریشه در عاشورا دارد حرکت کرد.

وی افزود: با توجه به ریشه گفتمان بسیج در اعتقادات دینی ، مرگ در این مسیر شهادت بوده چرا که فرد برای بقا و قوام دین تلاش کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: هفته بسیج بزرگداشت جریانی است که در طول زمان اثر گذاری خود را نشان داده و در مسیر ولایت برای کشور تلاش کرده است.

 

«محمدمهدی مجذوبی» افزود: بسیج در زمان های مختلف متناسب با چالش روز تلاش کرده است که نمونه بارز آن رشادت های آنان در جریان دفاع مقدس و افتخارهای بزرگ به یادگار مانده از تلاش بسیجیان در جبهه مقاومت برای جبهه اسلام است.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته با شیوع کووید ۱۹ بخش قابل توجهی از بسیجیان، روحیه جهادگونه خود را در مسیر خدمت به جامعه به ویژه بیماران کرونایی به کار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در جریان دفاع مقدس شاهد تلاش و حرکت همه برای کسب رضای خدا با پیروی از ولایت و تمسک به اهل بیت (ع) بودیم.

مجذوبی افزود: دفاع از مرز و بوم تنها بخشی از تفکر بسیج است چرا که نظامیان دیگر کشورها هم از مرز و بوم شان دفاع می کنند ولی بسیجیان علاوه بر این ویژگی دارای خصلت هایی نظیر خلوص در عمل، دوری از دنیا، کار نکردن برای مادیات از جمله پُست و مقام، حقوق و دریافت اضافه کاری است.

وی، بی نام و نشان و عمل گرا بودن را از دیگر ویژگی های بسیجیان دانست و گفت: باید آرمان ها، اهداف و روحیات بسیج را به صورت عینی و عملی در خود و مجموعه تحت مدیریت پیاده کرد که در این راستا یکی از برنامه های محوری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تقویت روحیه بسیج و بسیجی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز