راه‌اندازی «موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند» نیازمند تخصیص اعتبار است

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۲۵۱
راه‌اندازی «موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند» نیازمند تخصیص اعتبار است
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند، گفت: راه‌اندازی «موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند» نیازمند تخصیص اعتبار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جانجان با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند هستیم، گفت: راه‌اندازی این موزه به تخصیص اعتبار بستگی دارد و هر چقدر اعتبار زودتر تخصیص پیدا کند و ملک را تملک کنیم موزه هم زودتر راه‌اندازی می‌شود.  

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه موزه سابق نهاوند به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد و ساختمان را از میراث فرهنگی گرفت و ما هم اشیاء را به مخزن امن استان انتقال دادیم.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و قدمت و آوازه نهاوند در حوزه تاریخ و تمدن در صدد هستیم موزه جدیدی که ساختمان، نیرو و اشیای آن متعلق به میراث فرهنگی باشد داشته باشیم تا بعدها به مشکلات مشابه برنخوریم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند تصریح کرد: به همین منظور مکان موزه جانمایی و بررسی شد و ساختمان تاریخی صمصام را انتخاب کردیم و تاکنون بخشی از این ملک تملک شده است.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتباری در سال ۱۴۰۰ برای تملک بنا اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم کل بنا را تملک و استانداردسازی کنیم و مجددا موزه تاریخ و فرهنگ را در این محل بنا کنیم و اشیاء را به نهاوند برگردانده و به نمایش عموم بگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز