خدمات ناباروری در همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۹:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۱۷۱۵
خدمات ناباروری در همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی تمام هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سعید فرجی از زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن خدمات ناباروری در همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی کشور  تمام هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که ما در استان آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: طبق سرشماری صورت گرفته بیش از ۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که با اعمال پوشش‌های بیمه‌ای جدید توسط سازمان بیمه سلامت سن باروری زوجین نیز از ۴۲ سال به ۴۵ سال افزایش یافته و می‌توانند تا ۴۵ سالگی از خدمات  موجود بهره‌‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک برای زوجین متقاضی استفاده از خدمات بیمه‌ای ناباروری، پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: زوجین نابارور پس از تشکیل پرونده الکترونیک و ثبت اطلاعات خود در سیستم الکترونیک می‌توانند خدمات خود را به صورت بیمه‌ای دریافت کنند و سازمان بیمه سلامت هزینه‌های درمانی آنها را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی خدمات در تمام مراکز دولتی، غیردولتی و خصوصی پرداخت خواهد کرد.

فرجی با بیان اینکه در استان همدان بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: کاهش دغدغه زوجین نابارور برای پرداخت هزینه‌های درمانی مهمترین دلیل برنامه‌ریزی و اعمال این پوشش بیمه‌ای جدید است.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح  زوجین نابارور تا سه مرحله درمانی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند که با این اقدام امیدواریم جهش خوبی در رشد جمعیتی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز