لغزندگی معابر شهری همدان موجب وقوع تصادف زنجیره ای پنج دستگاه خودرو شد

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۰:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۵۱۸۵
لغزندگی معابر شهری همدان موجب وقوع تصادف زنجیره ای پنج دستگاه خودرو شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بارندگی و لغزندگی سطح جاده موجب برخورد پنج دستگاه خودروی سواری در روی تقاطع غیرهمسطح فرهنگیان شهر همدان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فرخ جمالی با بیان اینکه برخورد زنجیره ای این خودروها مجروحی نداشته است اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی بروز تصادف زنجیره‌ای رعایت نکردن فاصله طولی بین خودروها از سوی رانندگان است.

وی افزود: طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی باید به نسبت سرعت وسیله نقلیه میزان فاصله بین خودروها تنظیم شود که این میزان فاصله هنگام ریزش برف و باران و لغزنده شدن سطح جاده افزایش می یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: در صورت رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی احتمال بروز تصادف در صورت ترمز و توقف ناگهانی وسیله نقلیه زیاد است.

سرهنگ جمالی با انتقاد از مناسب نبودن وضعیت آسفالت جاده فرودگاه اظهار داشت: از بین رفتن آسفالت و به وجود آمدن چاله و دست انداز در این جاده، میزان سوانح را به ویژه هنگام بارندگی افزایش داده است.

وی ادامه داد: رانندگان با نزدیک شدن به چاله ها اقدام به ترمز یا تغییر مسیر ناگهانی کرده که این اقدام آنها در بیشتر مواقع موجب بروز سوانح رانندگی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: نامناسب بودن وضعیت آسفالت جاده فرودگاه حدفاصل فرهنگیان تا میدان فرودگاه و مسیر فرعی فرهنگیان به سمت بلوار نجفی به شهرداری اعلام شده است تا نسبت به رفع آنها اقدام کند.

سرهنگ جمالی افزود: شهرداری علاوه بر آسفالت کوچه های سطح شهر باید در زمان مساعد بودن شرایط جوی نسبت به آسفالت جاده ها و معابری که سطح آنها با گذر زمان و تردد خودروها به خصوص کامیون ها دچار آسیب شده اقدام کند.

عابر ۷۰ ساله در سانحه جاده‌ای فامنین جان باخت

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: عابر ۷۰ ساله نیمه شب گذشته بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو پژو در ۲ کیلومتری فامنین جان خود را از دست داد.

سرهنگ رضا عزیزی با بیان اینکه این فرد از اهالی روستای «آستانه» از توابع شهرستان فامنین بود افزود: این روستا در حاشیه جاده قرار داشته و با وجود پیش بینی زیرگذر برای عبور عابران، این مرد وارد سطح سواره رو شده بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ روستای استان همدان در حاشیه جاده های شریانی قرار دارند که برای برخی از آنها برای عبور عرضی عابران زیرگذر در نظر گرفته شده است تا شاهد جان باختن افراد نباشیم.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: هشت ماهه سالجاری ۴۰ عابر در جاده های اصلی و فرعی این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۴ نفر افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی افزود: بارش باران از عصر جمعه جاده های این استان را فرا گرفته و تاکنون ادامه دارد و در حال حاضر همه جاده های برون شهری این استان خیس و لغزنده اند.

وی از شهروندان خواست در زمان بارندگی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت مسافرت تجهیزات زمستانی به همراه داشته و وضعیت فنی خودرو، سیستم گرمایشی، لاستیک ها، شیشه شور، برف پاک کن و چراغ ها را کنترل کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز