استاندار: استان همدان رتبه نخست کشور در فاصله گذاری اجتماعی را دارد

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۱:۳۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۵۲۲۷
استاندار: استان همدان رتبه نخست کشور در فاصله گذاری اجتماعی را دارد
استاندار همدان گفت: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزیرات بهداشت، از مجموع ۱۰ شهرستان این استان، ۹ شهرستان در وضعیت آبی و شهرستان «کبودرآهنگ» نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نشان دهنده وضعیت مطلوب و رو به بهبود استان همدان در خصوص کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا و فوتی های ناشی از شیوع ویروس است.

وی اظهار داشت: برای تثبیت این وضعیت رو به رشد و مطلوب و همچنین قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و اقناع سازی مردم نسبت به تزریق واکسن و اجرای کامل طرح واکسیناسیون عمومی به خوبی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: اقدامات موثر و قابل توجه دولت سیزدهم در اجرای طرح واکسیناسیون عمومی مردم موجب کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم نسبت به چهار پیک قبلی شد که به طور قطع اجرای کامل واکسیناسیون جامعه هدف نقش قابل توجه در قطع زنجیره انتقال ویروس دارد.

قاسمی فرزاد، با بیان اینکه آمار روزانه فوتی کرونا در استان همدان نیز صفر شده است، گفت: به طور قطع رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از عادی انگاری همه گیری ویروس از عوامل موثر در تثبیت شرایط و تسریع روند بهبودی برای مهار ویروس است.

وی گفت: براساس گزارش های دریافتی، استان همدان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد که با این وجود در صورت بی توجهی به پروتکل ها احتمال بازگشت به وضعیت گذشته و افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میرها نیز زیاد است.

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به قرار داشتن در ایام فاطمیه و نزدیکی شب یلدا، رعایت پروتکل های بهداشتی در آیین های مذهبی و دورهمی های خانوادگی بیش از گذشته مورد تاکید و توجه است چراکه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در این گردهمایی ها می تواند زمینه ای برای انتقال ویروس کرونا و شکل گیری موج جدید بیماری شود.

قاسمی فرزاد افزود: برای کودکان زیر ۱۲ سال تاکنون تزریق واکسن توصیه نشده است لذا به منظور پیشگیری از بروز هرگونه احتمال در ابتلا به ویروس ضروری است خانواده ها در خصوص رعایت اصول بهداشتی از سوی فرزاندانشان دقت و توجه لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: مرحله دوم اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند در حوزه حمل و نقل درون شهری باید با قوت و همکاری نهادهای مسئول در سطح استان اجرا شود.

«مهدی باب الحوائجی» افزود: الزامات دستگاه های اداری در زمینه رعایت اصول بهداشتی از سوی خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان و همچنین در محیط های کار همچنان باید مورد توجه باشد.

به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در برگزاری آیین های ویژه ایام فاطمیه بر نحوه رعایت اصول بهداشتی توسط هیات های مذهبی نظارت کافی را داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما