همایش ملی شعر مقاومت همزمان با سالرزو ۹ دی در نهاوند برگزار می شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۲:۴۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۸۵۰۰
همایش ملی شعر مقاومت همزمان با سالرزو ۹ دی در نهاوند برگزار می شود
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: همایش ملی شعر مقاومت همزمان با سالرزو 9 دی در نهاوند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، امیر بحیرایی با اعلام این خبر، گفت: ۹ دی برگ زرینی دیگر در تاریخ انقلاب بود که مردم در دفاع از ولایت یکپارچه به پا خواستند و دشمنان را نا امید کردند.

وی اظهار داشت: حماسه ۹ دی باعث عزت و اتحاد ایران اسلامی شد مردم بر علیه فتنه و فتنه گران یک صدا شدند و در دفاع از انقلاب فریاد وحدت سر دادند.

بحیرایی افزود: دشمنان با اصل انقلاب مخالفند و از هر طریقی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کنند و دشمنان به دنبال بهانه هستند و باید هوشیار باشیم تا فریب دشمنان را نخوریم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ‌عنوان کرد: اتحاد مردم حول محور ولایت همواره در بحران ها باعث شده است از حوادث عبور کنیم و از این به بعد هم باید با تبعیت از ولی فقیه از مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: نباید ۹ دی را به فراموشی بسپاریم و این یک روز تاریخی و مردمی است و مردم در لبیگ گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب نشان دادند پایبند به انقلاب اسلامی هستند.

بحیرایی به سالروز شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی نمونه خوبی از انسانی وارسته، مومن، با ایمان، با اخلاص و مردمی بود که به آرزویش که شهادت در راه خدا بود رسید.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: خدمات شهید سلیمانی در کشور و منطقه بر کسی پوشیده نیست و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ایشان تربیت یافته مکتب انسان ساز امام خمینی(ره) بود.

وی بیان داشت: تقش رسانه ها در ترویج فرهنگ شهادت و معرفی  مکتب شهید سلیمانی بسیار مهم است و وظیفه مهمی است که بر عهده جامعه رسانه و فرهنگ و هنر است.

بحیرایی ادامه داد: ایشان به عنوان یک الگو برای کودکان و نوجوانان باید معرفی شود و از زبان هنر و رسانه برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت ایشان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در این ایام و در دهه بصیرت برنامه های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان تدارک دیده شده است و در شهرستان اجرا می شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به برنامه های این دهه اشاره کرد و افزود: همایش شعر مقاومت با عنوان سرو پایدار در شهرستان برگزار می شود این همایش با حضور شعرای برجسته کشور و استان برگزار می شود که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد میهمان ویژه این برنامه است.

بحیرایی اطهار داشت: نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان "وحدت سردار سلیمانی و مقاومت" در محل دائمی نمایشگاه های شهرستان برپا می شود.

وی ادامه داد: رونمایی از دو کتاب در شهرستان و اهدای ۵ هزار جلد کتاب در این دهه انجام می شود و اجرای نمایش با موضوع مقاومت به صورت عمومی را در این دهه داریم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: مسابقه ای با محوریت وصیت نامه سردار شهید سلیمانی در شهرستان اجرا می شود و در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز برنامه هایی اجرا می شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز