ضرورت نصب پارکومتر هوشمند برای کاهش ترافیک در همدان

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۱:۴۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۲۷۲۵
ضرورت نصب پارکومتر هوشمند برای کاهش ترافیک در همدان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: نصب و راه اندازی پارکومتر (پارک سنج) هوشمند از سوی شهرداری به منظور مدیریت و کاهش ترافیک در معابر شهری ضروری است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فرخ جمالی افزود: یکی از مهمترین چالش های شهری همدان افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان از وضعیت کنونی است که یکی از عوامل این موضوع پارک خودرو در حاشیه معابر است.

وی توضیح داد: اغلب کارمندان و مغازه داران از اولین دقایق صبح اقدام به پارک خودرو در حاشیه معابر کرده و در مدت زمان حضور در محل کار خودروی خود را جابجا نمی کنند بنابراین محلی برای پارک دیگر خودروها نبوده و دیگر رانندگان مجبور به پارک دوبل می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بنابراین در بیشتر خیابان های نزدیک به میدان شهر به علت وجود ادارات و نهادهای دولتی و پارک خودرو توسط کارمندان، شاهد بروز گره های ترافیکی هستیم.

سرهنگ جمالی ادامه داد: ماموران پلیس راهور تنها خودروهایی که در ایستگاه تاکسی و اتوبوس و زیر تابلوهای توقف ممنوع پارک کرده اند را می توانند اعمال قانون کنند و دیگر خودروها حتی اگر در تمام طول شبانه روز در حاشیه جاده پارک شده باشد را نمی توان جریمه کرد.

وی اضافه کرد: بهترین راه برای کاهش ترافیک در خیابان هایی از جمله خواجه رشید نصب پارکومتر و پارک سنج برای دریافت الکترونیکی هزینه از این رانندگان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: بازاریان و مغازه داران نیز اقدام به پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر کرده و توقف طولانی مدت این خودروها زمینه را برای استفاده دیگر کاربران ترافیک از معابر سلب می کند.

سرهنگ جمالی افزود: داروخانه و فروشگاه های زنجیره ای نیز بدون هیچگونه ضابطه و در نظر گرفتن طرح ترافیک در نزدیکی ایستگاه تاکسی و اتوبوس و دور میادین و خیابان های پرترافیک راه اندازی شدند که این فروشگاه ها نیز وضعیت ترافیکی شهر همدان را به علت پارک دوبل خودروها و مراجعه برای خرید کالا از فروشگاه، افزایش داده است.

وی بیان کرد: در این باره مقرر شد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شورای ترافیک حضور یافته و در این باره توضیحاتی ارائه بدهد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز