اراده جدی استاندار برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه بین المللی همدان

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۶:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۵۶۰۷
اراده جدی استاندار برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه بین المللی همدان
استاندار همدان موافقت‌های لازم برای برقراری پرواز از فرودگاه بین المللی همدان را از وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا ازهمدان و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، ارتباطات و راه‌های ارتباطی لازم توسعه و پیشرفت هر منطقه است و با توجه به سرعت شگفت انگیز تغییرات و تحولات، انسان ضمن اینکه نباید زمان را از دست دهد بلکه باید توانایی ذخیره آن را نیز داشته باشد، به همین منظور یکی از نخستین گام‌های استاندار همدان توسعه و گسترش راه‌های ارتباطی تعریف شد و برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

 

این گام بلند و آسمانی استاندار همدان، برای برقراری پرواز از فرودگاه‌ بین المللی همدان است که در نهایت به مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور انجامید تا دستورات اداری لازم صادر شود.

 

استاندار همدان  ۱۳ آذر امسال در نامه ای  به وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اهمیت و لزوم از سر گیری پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای همدان را خواستار شد.

215

"علیرضا قاسمی فرزاد" در این باره گفت: پیش از شیوع کرونا هفته‌ای ۲ پرواز به مقصد مشهد مقدس، ۲ پرواز به مقصد کیش و پروازهای حج تمتع و عمره از فرودگاه همدان برقرار بود.

وی خواستار برقراری پروازهای فرودگاه توسط یکی از  شرکت‌های دولتی شد و اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با این درخواست به سازمان هواپیمایی کشور دستور برنامه ریزی و اقدام را صادر می‌کند. 

استاندار همدان درباره نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته در رایزنی با سازمان هواپیمایی کشور، گفت: مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی طی نامه‌ای به شرکت هواپیمایی "آتا" خواستار برقراری سریع پرواز در مسیر همدان به کیش و مشهد شده است.

قاسمی فرزاد افزود: همچنین این مقام مسئول برقراری پرواز همدان به مشهد و تهران را از شرکت هواپیمایی "پارس"  پیگیری کرده است.

استاندار همدان در ادامه این اقدامات، با مدیر فرودگاه همدان نیز نشست‌های متعددی برگزار کرد تا بتوان تا پایان سال زمینه برقراری این پروازها را مهیا کرد.

در جلسه امروز رونق بخشی به پروازهایی با مبدا همدان و موضوع تاسیس شرکت هواپیمایی در استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

2162

به طور حتم با برقراری این پروازها ارتباط استان همدان با سایر مناطق به ویژه قطب‌های مذهبی و گردشگری فراهم می‌شود.

استقبال مردم از این پروازها و استمرار و ماندگاری آن باعث می‌شود که به دلیل سهولت رفت و آمد به استان امکان جذب سرمایه گذاری افزایش یافته و همدان بیش از پیش در ریل توسعه و رشد اقتصادی قرار می‌گیرد.

امید است با انعقاد قرارداد نهایی در اسفند ماه سال جاری و شروع پروازهای همدان-مشهد و همدان-کیش، فرودگاه همدان در مدار خدمت‌رسانی پویا قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما