۵۰ زندانی در استان همدان تا روز میلاد حضرت زهرا(س) آزاد می‌شوند

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۰۸:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۷۰۲۳
۵۰ زندانی در استان همدان تا روز میلاد حضرت زهرا(س) آزاد می‌شوند
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد استان در قالب اجرای طرح «کوثر نبوی» تا روز ولادت حضرت زهرا(س) آزاد می شوند که تاکنون ۲۰ زندانی آزاد شده اند.

به گزارش برنا؛ یدالله روحانی منش با اعلام این خبر، افزود: طرح «کوثر نبوی» پس از ایام فاطمیه و از سالروز شهادت سردار سلیمانی در همدان آغاز شده که هدف از آن فراهم کردن زمینه آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان همدان است.

وی اضافه کرد: بانوان زندانی، خانواده ایثارگران، افراد مُسن و بیمار و زندانیانی که مبلغ بدهی آنها کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال است در اولویت آزادی قرار دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح «کوثر نبوی» تاکنون ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران نیک اندیش، نیروهای سپاه، بسیج حقوق دان، هیات های مذهبی و نمازگزاران مساجد آزاد شدند.

روحانی منش یادآوری کرد: پیش از اجرای طرح کوثر نبوی طرح «شهید سلیمانی» از ابتدای آبان تا روز شهادت این فرمانده اجرا شد که نتیجه آن بازگشت ۳۰ زندانی به آغوش خانواده بود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶۷ زندانی جرائم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی مالی در زندان های این استان محبوس بوده که هشت تن از آنها زن هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: ۱۹۶ تن از زندانیان به خاطر محکومیت های مالی، ۶۸ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، هشت نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و پنج نفر به علت دیه ناشی از حوادث در زندان به سر می برند.

به گفته روحانی منش ۱۹۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در ۹ ماه نخست امسال آزاد شدند که ۱۲۸ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۴۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه، زندانی شده بودند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان حدود ۴۹۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بود، افزود: بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان، آورده زندانی، «اعسار به تقسیط» و پرداخت تسهیلات کم بهره تامین و پرداخت شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز