شناسایی ۳۰ واحد صنفی دارای ترازوی بدون برچسب صحت عملکرد و غیر استاندارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۷۰۹۲
شناسایی ۳۰ واحد صنفی دارای ترازوی بدون برچسب صحت عملکرد و غیر استاندارد
مدیرکل استاندارد استان همدان، افزود: در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازوهای آنها با استانداردهای فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.

محمّد مددی در گفت وگو با خبرگزاری برنا از همدان،با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی ومهم سازمان ملّی استاندارد ایران بحث اندازه شناسی قانونی و نظارت بر مقیاس ها است ، عنوان کرد: وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود ، وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.

وی مطرح کرد :عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آن‌ها نظارت و آزمایش های به صورت مستمر  انجام می‎شود ، اذعان کرد : در این راستا مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در ۹ ماه نخست سال نزدیک به ۵ هزار ترازو توزین سبک در واحد های سراسر استان را مورد آزمون قرار داده است .

وی افزود : در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازو های آنها با استاندارد های فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند .

مددی با اشاره به واحد های صنفی فروش دستگاه های توزین سبک ، ابرازکرد : ۴ واحد صنفی که ترازوهای  فاقد نشانه گذاری استاندارد به مردم عرضه می کردند به تعزیرات معرفی شدند ، همچنین ۱۰ واحد صنفی که با استاندارد های نشانه گذاری آشنا نبودند تعهد دادند که از این به بعد این استاندارد ها را رعایت کنند .

 مدیر کل استاندارد استان همدان از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید به برچسب استاندارد نصب شده  بر روی ترازو که حاوی تاریخ انجام آزمون و تائید صحت عملکرد ترازو است توجه کنند و در صورت نبود  برچسب از آن وسیله ترازو استفاده نکنند و مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع رسانی کنند. 

مددی افزود : پلمپ گذاری وسایل سنجش و توزین سبک مانند سال های گذشته در استان انجام می شود که  در همین مدت تعداد ۲۲۰۰ مورد پلمپ گذاری انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان گفت : پلمپ گذاری در سه حیطه برای ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و ترازوهای وارداتی در مبادی ورودی گمرکات و نیز ترازوهای مورد استفاده در اصناف که در آزمون دوره ای، صحت عملکرد آن ها، تایید شده است و دارای برچسب صحت عملکرد می باشند انجام می شود.

وی هدف از پلمپ گذاری را شناسایی و علامت گذاری ترازوها، از ترازوهای غیر قانونی با یک شناسه ملی ۱۰ رقمی عنوان کرد.

مدیر کل استاندارد استان همدان از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید به برچسب استاندارد نصب شده  بر روی ترازو که حاوی تاریخ انجام آزمون و تائید صحت عملکرد ترازو است توجه کنند و در صورت نبود برچسب از آن وسیله ترازو استفاده نکنند و مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز