استاندار همدان در دیدار با وزیر نیرو تامین آب آشامیدنی پایدار شهر همدان را پیگیری کرد

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۰۹:۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۷۹۴۴
استاندار همدان در دیدار با وزیر نیرو تامین آب آشامیدنی پایدار شهر همدان را پیگیری کرد
«علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان در جریان سفر روز گذشته(سه‌شنبه) خود به پایتخت و در راستای پیگیری موضوع تامین پایدار آب آشامیدنی شهر همدان با وزیر نیرو دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ در این دیدار موضوع خط انتقال آب از سد تالوار به همدان به عنوان یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این نشست گفت که این طرح پس سه سال وقفه از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تاکنون با گذشت ۱۴ سال هنوز به پایان و بهره‌برداری نرسیده است.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، وضعیت ذخایر سدهای استان‌ همدان و همچنین میزان مصرف آب آشامیدنی مورد نیاز، تکمیل این طرح برای تامین آب پایدار اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: تامین موقت و مقطعی آب از طریق برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، پاسخگوی نیاز استان نیست و پیامد نامطلوبی را در آینده خواهد داشت.

استاندار همدان تصریح کرد: در استان همدان همگرایی و هم‌افزایی بسیار خوبی در بین مدیران برای به نتیجه رسیدن طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان وجود دارد.

قاسمی فرزاد با بیان ویژگی های این طرح و نیازهای فنی و اعتبارات مورد لزوم آن، اظهار داشت: این خط انتقال با توجه به بررسی همه موارد، از جمله ظرفیت تامین آب توسط این خط ،میزان مصرف آب همدان، وضعیت ذخایر آب استان و همچنین پیشرفتی که طرح تا کنون داشته است باید هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

در این دیدار، وزیر نیرو برای تامین اعتبار مورد نیاز طرح، کمک های جدی وزارت نیرو را حتمی دانست و با هماهنگی های لازم بین وزارت نیرو و پیمانکار طرح مقرر شد هرچه سریعتر خط انتقال آب تالوار-همدان به اتمام و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز