امام جمعه همدان: رعایت قانون در جامعه برای همگان یکسان باشد

۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۴:۵۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۸۱۸۸
امام جمعه همدان: رعایت قانون در جامعه برای همگان یکسان باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: رعایت قانون باید در جامعه برای همگان یکسان باشد و مسئولان در رعایت این اصل مهم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: رعایت قانون و مقررات در حوزه های مختلف، امنیت فردی و اجتماعی را تضمین و زمینه اجرای درست عدالت در جامعه را فراهم می کند.   

وی خاطرنشان کرد: دوام و قوام هر جامعه ای به حفظ نظم اجتماعی آن جامعه بستگی دارد و نظم اجتماعی میسر نخواهد شد مگر اینکه هنجارهای تعریف شده جامعه مورد احترام افراد واقع شود.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: همه مسئولان باید با التزام به اخلاق و قانون، در مسیر صحیح حرکت کنند تا برای مردم به عنوان یک الگو معرفی شوند.

امام جمعه همدان به رعایت قانون و مقررات در شهرداری ها اظهار داشت: نظارت بر ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، صدور پروانه ساخت و تصرف اراضی دولتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که وجود این مسائل و مشکلات موجب گله مندی برخی از شهروندان شده است.

آیت الله شعبانی موثقی به تسریع در ساخت مصلای شهر همدان تاکید کرد و گفت: ادامه اجرای این طرح نیازمند اعتبارات بالایی است و شهرداری نسبت به تغییر کاربری اراضی این منطقه باید اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین واگذاری مسئولیت به جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: عزل و نصب ها فقط به عهده قوه مجریه است و کسی نباید در این موارد دخالت کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند چرا که این دخالت‌ها موجب آسیب و ضرر به مردم می شود.

انتهای پیام

نظر شما