استاندار همدان: آثار تاریخی دیار هگمتانه نشانه ریشه فرهنگی مردم ایران زمین است

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۸:۳۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۰۲۸۴
استاندار همدان: آثار تاریخی دیار هگمتانه نشانه ریشه فرهنگی مردم ایران زمین است
استاندار همدان گفت: یک هزار و ۸۰۰ اثر ارزشمند و جذاب تاریخی و طبیعی در دیار هگمتانه به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور و به بلندای الوند، نشانه و بیانگر عمق و ریشه فرهنگی مردم متمدن و اصیل ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور که امروز از همدان آغاز شد، افزود: همدان دروازه مسیر تاریخی گردشگری برای جهانشهرهای غرب کشور است که این مهم نیز به خوبی عمق فرهنگ، تمدن و ریشه های تاریخی این دیار را نمایان می کند.

وی با تقدیر از متولیان آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور که با هدف معرفی جهانشهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می شود، اظهار داشت: این رویداد جهانی نقش مهمی در معرفی و تبیین تاریخ و تمدن اصیل و ریشه دار دیار هگمتانه و منطقه غرب کشور دارد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با گرامیداشت تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز ۱۴۰۰، تصریح کرد: همدان به عنوان دروازه ورود به مثلث گردشگری غرب ایران، نوروزی متفاوت را در آغاز سده نو تجربه خواهد کرد.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان آمادگی کامل برای میزبانی از اقوام ایرانی و نمایندگان کشورهای خارجی در جشن نوروز جهان شهرهای ایرانی را دارد.

وی تصریح کرد: استان همدان با دارا بودن صدها اثر تاریخی و طبیعی، همواره یکی از مقاصد گردشگری ایران بوده و با فروکش کردن اپیدمی بیماری کرونا باز هم شاهد حضور گردشگران در این استان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد، تصریح کرد: شکوه جشن‌های جهانی نوروز را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به ظرفیت های ارزشمند و گسترده این استان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، اظهار داشت: برهمین اساس و با همت دولت سیزدهم، شرایط لازم برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری این استان به خوبی فراهم شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پیگیری پرونده ثبت جهانی هگمتانه(منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان) هرچند در دوره‌های گذشته با تاخیر انجام شده است، تاکید کرد: ثبت‌ این اثر ارزشمند تاریخی به صورت جدی در حال پیگیری است به نحوی که اقدامات قابل توجه و خوبی در این زمینه برای تحقق این مهم انجام شده است.

استاندار همدان افزود: دبیرکل کمسیون ملی یونسکو در ایران نیز برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی، قول مساعد داده است چراکه ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، می‌تواند آوازه پایتخت تاریخ و تمدن ایران را بیش از پیش در دنیا پخش کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در راستای فراهم کردن شرایط انجام سفرهای نوروزی پس از ۲ سال وقفه در کشور، از عموم مردم برای سفر به استان همدان دعوت کرد و گفت: سفرهای نوروزی باید با رعایت دقیق شیوه‌نامه های بهداشتی براساس ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز