استاندار همدان: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح انتقال آب از سد تالوار اختصاص یافت

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۵:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۳۷۵۰
استاندار همدان: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح انتقال آب از سد تالوار اختصاص یافت
استاندار همدان گفت: برای اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو پیش بینی شد که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به تازگی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نخستین نشست اعضای شورای اداری استان همدان در سال جدید افزود: یکی از دغدغه های استان تامین آب آشامیدنی مورد نیاز بود که با این اعتبارات اجرای طرح تسریع می یابد.

وی تصریح کرد: روزهای پایانی سال گذشته شاهد افزایش میزان آب مصرفی و کاهش ذخایر منابع آبی استان همدان بودیم به گونه ای که جریان آب به شدت افت کرد.

استاندار همدان از رسانه ها خواست نسبت به رعایت الگوی مصرف فرهنگ سازی کرده و هشدارهای لازم را ارائه دهند تا بتوان آب را به خوبی مدیریت و مصرف کرد.

قاسمی فرزاد در ادامه گفت: رهبری انقلاب اسلامی در پیام نوروزی چندین ویژگی برای دولت سیزدهم برشمردند که شامل ریل گذاری جدید، دولت مردمی، امید آفرین، پُر تحرک،  عملگرا و دنبال پیشرفت است که با روی کار آمدن این دولت بارقه ای از امید در دل مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی در این استان از افراد بومی و توانمند همدان بوده است گفت: ۹۰ درصد انتصاب ها قطعی شده و  ۱۰ درصد مابقی در حال انجام فرایند و تشریفات اداری است.

استاندار همدان یادآوری کرد: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی تدابیر لازم برای اسکان، اقامت و ارایه خدمات خوب به مسافران و گردشگران نوروزی در ستاد خدمات سفر شکل گرفت و در آغازین روزهای سال جاری سه مسئول ملی در استان همدان حضور یافتند و همه آنها گواه بر فعالیت موثر و ارزشمند استان دادند که این توفیق نتیجه هماهنگی بین همه ارکان بوده است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بروز سوانح نیز اقدامات خوبی از سوی دستگاه های عضو راهبری صورت گرفت با این توضیح که با وجود افزایش ۳۱ درصدی سفرها اما شمار سوانح رانندگی کاهشی بوده است.

وی با قدردانی از تلاش تیم های پلیس راه و راهور افزود: اداره راهداری علاوه بر انجام وظیفه ذاتی، با وجود کمبود اعتبار کارهای خوبی را در راستای ایمن سازی راه ها پیش از آغاز تعطیلات نوروزی داشته است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین سال گذشته برای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافت ادامه داد: ۶۵۰ هکتار از این زمین در شهر همدان و مابقی در ۳۱ شهر دیگر استان قرار دارد.

قاسمی فرزاد یادآوری کرد: سال گذشته پروازهای دو سویه مشهد و کیش از فرودگاه همدان دایر شد اما باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی «ایرلاین» در استان راه اندازی شود که در این راستا نشست هایی با سرمایه گذاران برگزار شده است.

وی گفت: سند توسعه سالجاری استان با هدف دستیابی به رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی تهیه و در اختیار شهرستان ها و دستگاه ها قرار گرفته است که با توجه به ریل گذاری صورت گرفته در بخش کشاورزی و صنعت باید برای تحقق این رقم تلاش کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: رویکرد مجموعه مدیران استان در سال جدید تحقق شعار سال است که در این راستا باید مجموعه های مرتبط با دانش بنیان، فناوری و نخبگان در یک جا گردآوری شده و همه به یک واحد پیشران و هدایتگر تبدیل شوند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز