طرح ضیافت الهی در ۲۲ بقعه متبرکه استان همدان آغاز شد

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۲:۴۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۱۴۹۹۲
طرح ضیافت الهی در ۲۲ بقعه متبرکه استان همدان آغاز شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات در ۲۲ بقعه متبرکه این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به اینکه غبار روبی و آماده سازی فضای بقاع متبرکه انجام شده است ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح ویژه ضیافت الهی در بهار قرآن شاهد تقویت فضای معنوی در بین روزه‌داران باشیم.

وی از فعالیت ۳۰ روحانی و طلبه اعزامی و بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: همه برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تاکید کرد: نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه همه روزه توسط خدام انجام می شود.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه های مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع شاخص، خواندن دعاهای مناسبتی ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت، جزء خوانی قرآن کریم و برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان همدان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، احیا شب‌های قدر و آیین شهادت حضرت علی (ع) و برپایی نماز عید سعید فطر در طرح ضیافت الهی استان همدان پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی، برپایی سفره افطاری ساده در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و افزود: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز