عشایر از نیمه اردیبهشت اجازه ورود به استان همدان را دارند

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۰۸:۵۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۱۶۰۵۸
عشایر از نیمه اردیبهشت اجازه ورود به استان همدان را دارند
رییس اداره مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: عشایر از نیمه اردیبهشت اجازه ورود به این استان را دارند بنابراین از ورود زودهنگام آنها به مناطق ییلاقی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سعید الیاسی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تیم های کنترل کوچ عشایر هم اینک در گلوگاه های ورودی شامل سه راهی نهاوند - بروجرد در شهرستان ملایر، «بره فراخ» و «گاماسیاب» در نهاوند مستقر شدند و به زودی تیم هایی نیز در منطقه «پل شکسته» و «عزیزآباد» اسدآباد و «ولاشجرد» تویسرکان مستقر می شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون تیم های مستقر در مناطق جنوبی استان همدان اقدام به بازگرداندن عشایرانی که پیش از موعد تعیین شده قصد ورود به همدان را داشتند کردند چرا که آنها پس از حرکت از سمت خوزستان مکلف به مستقر شدن در مراتع میان بند واقع در مسیر واقع در لرستان، کرمانشاه و ایلام سپس ورود به مناطق ییلاقی در همدان هستند.

رییس اداره مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با تاکید بر اینکه عشایر باید تقویم کوچ را رعایت کنند ادامه داد: در نشست کارگروه ملی مدیریت چرا و ساماندهی کوچ که با حضور ۱۰ استان زاگرس نشین در اصفهان برگزار و مقرر شد که عشایر از نیمه اردیبهشت وارد استان همدان شوند که این زمان تنها در صورت بروز خشکسالی های شدید از یک هفته تا ۱۰ روز قابل تغییر است.

الیاسی گفت: تعداد عشایر بهره‌بردار مجاز از مراتع استان یک هزار و ۱۶۴ خانوار است که این تعداد عشایر با ۵۳ هزار و ۸۰۰ واحد دامی مجاز در مساحتی قریب بر ۷۲ هزار هکتار در ۵۵ سامانه مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر از نیمه اردیبهشت امسال در ۱۷ سامانه عرفی شهرستان همدان، ۲۰ سامانه در نهاوند، هفت سامانه در شهرستان بهار، پنج سامانه در تویسرکان، چهار سامانه اسدآباد و ۲ سامانه ملایر مستقر می شوند.

الیاسی اظهار داشت: برخی از عشایر بدون مجوز و پروانه چرای دام وارد عرصه های کشاورزی شده که تیم های منابع طبیعی مجاز به برخورد با این افراد نبوده و تنها در صورت ورود به عرصه های طبیعی با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز