صنایع استان همدان برای احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی اقدام کنند

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۲۳۴۳
صنایع استان همدان برای احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی اقدام کنند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر استفاده صنایع از انرژی خورشیدی گفت:‌ واحدهای صنعتی می توانند برای احداث نیروگاه های کوچک خورشیدی پیشقدم شوند و از بسته های حمایتی پیش بینی شده دولت در این زمینه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، احمد شانیان با اعلام این خبر، اظهار کرد:‌ زیرساخت های لازم برای این طرح در حال فراهم سازی است و صاحبان صنایع می توانند از بسته حمایتی دولت برای احداث نیروگاه های کوچک خورشیدی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: قطعی برق و تامین کسری انرِژی مورد نیاز صنایع از دغدغه های ما است و در راستای جبران این کمبود موضوع استفاده از انرِژی خورشیدی اهمیت فراوانی دارد.

شانیان خاطرنشان کرد: این طرح با تاکید استاندارهمدان با توجه به کمبود منابع آبی برای تولید برق، در اولویت قرار گرفته و زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: پس از اعلام دستورالعمل مربوطه فراخوان این طرح به اطلاع صاحبان صنایع و متقاضیان خواهد رسید تا در جریان فرآیند این طرح سودمند قرار بگیرند.

شانیان همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان خبر داد و گفت: این طرح با حمایت وزارت نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در راستای تامین انرژی پاک در صورت استقبال صنایع و واحدهای تولیدی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در گام نخست امکان سنجی و مکان یابی شهرک خورشیدی موضوع مهمی است که در دستور کار قرار خواهیم داد و طرح مطالعاتی آن را اجرا می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تامین برق پایدار را از نیازهای اساسی صنایع دانست و تصریح کرد:‌ خاموشی با وقفه‌ای که در خط تولید ایجاد می‌کند از چندین جهت برای کارخانه ها زیان آور است، بنابراین انرژی خورشیدی راهکاری است که نیازمند مشارکت و همکاری صاحبان واحدهای تولیدی است.

شانیان تاکید کرد: طبق وعده های وزرات نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی از طریق ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری، واگذاری زمین، ارائه مجوز و خریداری انرژی تولید شده حمایت و پشتیبانی می شوند.

وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی انقلابی در تامین برق بخش صنعت و تولید به وجود می آورد یادآوری کرد: با رایزنی های صورت گرفته و جلساتی که با صنایع بزرگ استان داشتیم چند واحد تولیدی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی اعلام آمادگی کرده و به تازگی در کارخانه آرد سینا این طرح به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز