«پهلوان موسی قیاسی» از مجروحان جنگ جهانی دوم پس از ۱۰۷ سال درگذشت

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۲۰:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۴۱۰۳
«پهلوان موسی قیاسی» از مجروحان جنگ جهانی دوم پس از ۱۰۷ سال درگذشت
«پهلوان موسی قیاسی» از مجروحان جنگ جهانی دوم پس از ۱۰۷ سال درگذشت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، پهلوان حاج موسی قیاسی نامی آشنا در میان ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور و نهاوند است این پهلوان نامی نهاوند که در جنگ جهانی دوم در برابر قوای انگلیسی، توپچی بود و در این درگیری ها با ۳گلوله مجروح شد و پس از بهبودی نخستین زورخانه نهاوند را تاسیس کرد.

پهلوان موسی قیاسی ورزش را از سال ۱۳۱۷ آغاز کرد ۳ سال بعد درپی اشغال کشور از سوی متفقین مجبور شد برای دفاع از کشور به خدمت سربازی برود.

پهلوان موسی در سال ۱۳۳۱ در مسابقات کشتی شهر اراک تیم اعزام کرد که در آن مسابقات تیم نهاوند خوش درخشیدند، اما قهرمان نشدند، ولی در میان ۷۰ شهرستان کشور نخستین بار مقام ششمی را کسب کردند که این خود جای شگفتی داشت.

پس از این رویداد بود که تیم نهاوند در مسابقات تبریز، مشهد، اصفهان، تهران، همدان و سایر مسابقات دعوت و تبدیل به یکی از قطب‌های کشتی کشور شد.

پهلوان موسی ۶ مدال طلا و ۴ نقره کشتی کشور را کسب کرد و یکی از پهلوانان به نام کشور بود که صاحب شال کسوت هم بود که به علت کسالت و کهولت سن در ۱۰۷ سالگی در گذشت.

سلیمان جوانمردی با اشاره به زمان برگزاری مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم، گفت: مراسم تشییع پهلوان موسی قیاسی فردا شنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 15 از مقابل زورخانه تختی نهاوند به سمت قطعه قهرمانان و نام آوران باغ بهشت نهاوند برگزار می شود.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز