استاندار همدان: نماز عیدفطر در فضای باز اقامه شود

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۴۲۱۲
استاندار همدان: نماز عیدفطر در فضای باز اقامه شود
استاندار همدان از متولیان خواست زمینه برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با وجود اینکه هم اینک استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز توصیه می شود.

وی اضافه کرد: در صورت فراهم نبودن زمینه برگزاری مراسم در فضای باز و استفاده از اماکن مسقف و سر بسته برای برگزاری نماز عید فطر باید طبق رنگ بندی از ۷۰ درصد این فضا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سایر مولفه ها بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان همدان خاطرنشان کرد: همه اماکن تفریحی، ورزشی، رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها نیز در شرایط زرد کرونایی باید با ۷۰ درصد ظرفیت فعال باشند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: احتمال افزایش حضور مسافران و گردشگران در این استان با نزدیک شدن به تعطیلات عید سعید فطر زیاد است بنابراین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هتل ها، مهمانپذیرها، ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید می شود.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی اتاق اصناف پیگیری لازم برای دریافت کد واحدهای صنفی و داشتن QR  کد و نصب آن بر ورودی مغازه ها را داشته باشند.

استاندار همدان بیان کرد: نشریات، خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری لازم را در سوق دادن مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند همچنین مردم به تزریق واکسن کرونا تشویق و ترغیب شوند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: بخش درمان و سلامت از حوزه های موفق استان و کشور بوده که به مدد و پشتکار کادر بهداشت و سلامت و همه اجزای این حوزه همچنین همراهی سایر بخش ها و اقشار به توفیق های خوبی به ویژه در مهار ویروس کرونا دست یافته است و این مجموعه با صلابت، صبر و حوصله بر این بیماری غلبه یابد.

وی درباره نصب تهویه در مدارس بیان کرد: سال گذشته چهار هزار عدد دستگاه تهویه در مدارس این استان نصب و راه اندازی شده و امسال تاکنون نیز با بهره گیری از ظرفیت خیران یک هزار عدد نصب شده است.

استاندار همدان خواستار استفاده بهینه از ظرفیت خیران با گردآوری آنها در کنار هم و نظم بخشی شد و گفت: ایجاد نظم و انسجام بین خیران فعال در حوزه مدرسه سازی و دیگر بخش ها می تواند در افزایش جذب کمک ها موثر واقع شود.

قاسمی فرزاد در ادامه با تبریک هفته کارگر به تلاشگران این حوزه اظهار داشت: کارگران به مثابه لشکر عرصه تولید در مصاف با دشمن هستند.

استاندار همدان همچنین با تبریک روز معلم گفت: این روز سالگرد شهادت استاد علامه مطهری به دست اصحاب و یاران جهل، نادانی و شقاوت است.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز