امام جمعه همدان: تفکر از پایه‌های اخلاق است

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۸:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۴۶۰۶
امام جمعه همدان: تفکر از پایه‌های اخلاق است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تفکر و خلوت با خویشتن یکی از پایه های اخلاق است و شخصیت انسان بر اساس تفکر شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی شامگاه شنبه در جلسه ضیافت افطاری و درس اخلاق اصحاب رسانه استان همدان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: انسان یک موجود ابدیست و باید به ابدیت خویش بیاندیشد؛ همه ما باید به حقیقت وجودی خود بیاندیشیم، به پوسته‌ها و ظواهر نباید توجه کرد.

وی ماه رمضان را به "شهر التمییز" تشبیه کرد و اظهار داشت: اعمال این ماه موجب سبک بالی انسان می‌شود؛ اگر کسی هنوز وارد این شهر نشده، بداند هنوز وقت هست و برای بهره بردن از برکات آن سفره این ماه یک روز دیگر باز است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه حقیقت وجودی ما انسان‌ها باطنمان است و باقی خواهد ماند، تصریح کرد: "سازندگی بشر" یکی از تاکیدات قرآن کریم و در روایات آمده که مسئولیت ساختن خویشتن و دیگران در وجود انسان نهفته است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولیت ساخت حقیقت وجودی و باطن انسان، بر عهده خودش است، تاکید کرد: انسان هنر این را دارد که پیکره وجود خویش را به بهترین شکل ممکن بسازد و یا اینکه خود را در یک قفس ابدی

محبوس کند.

وی با بیان اینکه خیرخواه بودن نسبت به یکدیگر، از مواردی است که جامعه ایمانی باید رعایت کند، افزود: انسان در این دنیا آزاد است و بر اساس آیه شریفه "لا اِکْراه فِی الدّینِ قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی" باید راه درست را از راه انحرافی تشخیص دهد.

به گزارش برنا، خبرنگاران، عکاسان، مدیران مسئول، اصحاب رسانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان همدان، شامگاه شنبه، در کلاس درس اخلاق آیت‌الله "حبیب الله شعبانی موثقی" نماینده ولی فقیه در استان، گردهم آمدند و در ضیافت افطاری بیست و هشتمین شب ماه رمضان شرکت کردند.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز