استاندار همدان: پیوند ایرانیان با اذان قدمتی به اندازه تاریخ اسلام دارد

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۵:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۷۱۱۴
استاندار همدان: پیوند ایرانیان با اذان قدمتی به اندازه تاریخ اسلام دارد
استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت جشنواره سراسری اذان منتظران گفت: پیوند روحانی و ناگسستنی میان مردم ایران و صدای دلنشین اذان قدمتی به اندازه تاریخ اسلام دارد و سال‌هاست در جای جای این مرز و بوم، با صدای زیبای موذنان، بی‌قراران عاشق به دیدار معشوق دعوت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در این پیام آورده است: فراخوان جشنواره ملی اذان منتظران، قلب مهربان هزاران هنرمند ایرانی را به سمت خلق آثار و ارسال آن به شهر مومنان ثابت قدم سوق داد و استان همدان افتخار دارد در سال ۱۴۰۰ شمسی به انتظار آثار منتظران نشیند تا در اردیبهشت سال‌جاری شاهد مراسم اختتامیه اذان در دارالمجاهدین همدان باشیم.

در ادامه این پیام آمده است: در نوشته‌های علمی، داستان‌ها، خاطرات، مستندها، پویانمایی‌ها، عکس‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری، صدای اذان به قدری صمیمی به گوش می‌رسید که انگاره‌ای از لحظه آفرینش اثر توسط هنرمند در ذهن انسان خلق می‌شد، حتی ممکن بود که احساس خوش یک دانش‌آموز را در لحظه نقاشی کردن فهمید یا صدای نای اذان در نی یک اثرخوشنویسی را شنید.

استاندار همدان در ادامه تصریح کرده، هموطنان گرامی شیعه و سنی از هر جای کشور آثاری خلاقانه به این جشنواره ارسال کرده بودند که سپاسگزارشان هستم.

به گفته قاسمی فرزاد، با وجود شبکه‌های مجازی،  از سویی دسترسی آسان به آفرینش‌های گذشتگان فرصت‌هایی برای آشنایی با سبک‌ها و شیوه‌های قدیم پیش‌آورده و از سوی دیگر فرصت انتشار آثار و روایت جدیدی برای همه جهانیان را موجب شده است.

استاندار همدان در این پیام افزوده است: کمیته‌های مختلف جشنواره نیز با وجود محدودیت‌های اجتماعی سال گذشته از بستر شبکه‌ برای دریافت آثار، داوری آثار و نشست‌های غیرحضوری بهره بردند. 

قاسمی فرزاد در این پیام با اشاره به مشارکت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در ۱۰ بخش علمی، هنری و ادبی جشنواره به ۶۷ برگزیده نهایی جشنواره نیز تبریک گفته است.

استاندار همدان در ادامه تصریح کرده، جا دارد از کمیته علمی و داوران که آثار رسیده را با دقت و نگاه حرفه‌ای داوری کردند، قدردانی کنم که در ارزیابی، داوری و افزایش تعداد برگزیدگان با توجه به فراوانی قابل توجه آثار، رئیس و دبیر جشنواره، نظرات داوران را به طور کامل اجرا کردند.

قاسمی فرزاد در این پیام از رئیس ستاد اقامه نماز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اعضای ستاد برگزاری جشنواره و کمیته های زیرمجموعه و سایر دستگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی کشوری و استانی قدردانی کرده است.

آیین اختتامیه جشنواره ملی اذان منتظران با حضور جمعی از مقامات کشوری ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز