رییس اتاق بازرگانی همدان: حذف ارز ترجیحی تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم است

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۵:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۷۱۲۲
رییس اتاق بازرگانی همدان: حذف ارز ترجیحی تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان حذف ارج ترجیحی را تصمیم درست و شجاعانه دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: چند نرخی بودن ارز مسائل عدیده ای به وجود آورده که کنترل آن دشوار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی‌اصغر زبردست با اعلام این خبر، اظهار داشت: بی‌تردید این تصمیم حواشی و تبعاتی به دنبال دارد که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: اصل این حرکت بسیار درست است زیرا چند نرخی بودن ارز باعث فساد، رانت و مسائل عدیده ای شده که کنترل و نظارت بر آن بسیار دشوار شده بود.

رییس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه در دولت قبل نیز بر موضوع تک نرخی شدن ارز تاکید داشتیم، گفت: با حذف ارز ترجیحی کسی دنبال ایجاد رانت نیست و با ایجاد یکنواختی تولیدکننده و صادرکننده می داند با چه قیمتی مواد اولیه خریداری کرده و به تولید رسانده و عرضه کند.

به گفته او، قیمت‌های چند گانه به هیچ وجه قابل کنترل برای دستگاه های نظارتی، تعزیرات و بازرسی به دلیل گستردگی موضوع و کمبود نیرو نیست و این کار باید در دولت قبل انجام می شد که اکنون در حال اجرا است. 

زبردست خاطرنشان کرد: برای کاهش آثار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر سه دهک پایین جامعه که وضعیت معیشتی خوبی ندارند، می توان یارانه های این قشر را افزایش داد.

وی تصریح کرد: تک نرخی کردن ارز به طور طبیعی سختی هایی دارد تا در جامعه نهادینه شود که تحقق کامل و موثر آن نیازمند حمایت و کمک مجلس شورای اسلامی است. 

رییس اتاق بازرگانی استان همدان از دولت خواست تا در اجرای این طرح ایستادگی و مقاومت کند و مجلس نیز به دنبال دستکاری این اقدام مثبت و تضعیف آن نباشد. 

زبردست گفت: مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ را در قانون بودجه حذف کرده است و اکنون باید با چاره اندیشی و ارائه راهکارهایی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و کاهش حواشی این اقدام باشد.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما