مدارس ابتدایی استان همدان در نوبت صبح روز سه‌شنبه به علت آلودگی هوا تعطیل شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۲۲:۴۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۹۷۵۹
مدارس ابتدایی استان همدان در نوبت صبح روز سه‌شنبه به علت آلودگی هوا تعطیل شد
رییس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان همدان گفت که تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی استان در نوبت صبح روز سه‌شنبه(فردا) ۲۷ اردیبهشت به دلیل افزایش میزان آلاینده‌های جوی تعطیل است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی جلیلی شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی تمامی شهرستان های استان در نوبت صبح تعطیل شد.

وی اظهار داشت: همچنین برگزاری آیین صبحگاهی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در محیط‌های باز ممنوع است.

جلیلی تصریح کرد: برای تعطیلی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و پیش دبستانی نوبت بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز صبح فردا تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

به گزارش برنا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان همدان شامگاه امروز و به دلیل افزایش چشمگیر غلظت آلاینده های جوی تشکیل شد.

در این جلسه، علاوه بر تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح استان، بر آبپاشی مسیرهای پر ترافیک و محورهای اصلی و کمربندی شهرها، توقف فعالیت های عمرانی در سطح استان و آماده باش اورژانس نیز تاکید شد.

استان همدان ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد

با توجه به فعالیت یک موج ناپایدار جوی و افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و غبار هواشناسی استان همدان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

همچنین معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای همدان از نظر میزان آلودگی ۹ برابر حد مجاز و استاندارد است.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز