کدام استان ها درگیر گرد و خاک هستند ؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۹۸۵۸
کدام استان ها درگیر گرد و خاک هستند ؟
کارشناس سازمان هواشناسی از فعال بودن همزمان سامانه بارشی و خیزش باد شدید خبر داد و گفت: امروز بیش از ۱۳ استان از جمله البرز و تهران درگیر سامانه خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا خواهند بود.

به گزارش برنا؛ «کبری رفیعی» امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت آب‌و هوا گفت: به دلیل فعال بودن سامانه وزش باد شدید، امروز گرد و خاک و افزایش شاخص آلودگی جنوب همدان، مرکزی، قم، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه شرقی یزد را در بر می‌گیرد.

وی توضیح‌داد: از مخاطرات این سامانه احتمال اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک، احتمال آسیب به سازهای موقت‌ و احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاعات اعلام شده است.

رفیعی افزود: سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد برون شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم سمپاشی باغات و مزارع توصیه کرده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه دوم نیز فعالیت سامانه بارشی است که از روز گذشته آغاز شده است و تا روز جمعه ادامه دارد.

رفیعی بیان‌داشت: نوع مخاطره این سامانه بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه‌داد: منطقه اثر این سامانه برای امروز استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: همچنین فردا (چهارشنبه) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال خراسان رضوی و روز پنجشنبه شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی درگیر این سامانه خواهند بود.

وی گفت: روز جمعه نیز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سامانه بارشی فعال است.

رفیعی ادامه داد: اثر مخاطره احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات اعلام شده است.

وی یادآور شد: نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه، وزش باد و خیزش گردوخاک دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های جنوب کشور، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز از امروز تا پنجشنبه مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا سه متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز