۵۲ هکتار گلخانه‌ در شهرستان همدان احداث شده است

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۰۸:۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۴۷۲۹
۵۲ هکتار گلخانه‌ در شهرستان همدان احداث شده است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان توسعه سطح گلخانه‌ها را از مهمترین برنامه‌های این مدیریت برشمرد و گفت: ۵۲.۲ هکتار واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ احداث شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، «احمد قدیمی گرجای» افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی انتقال تولیدات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها است و برنامه‌ریزی و پیگیری جهت افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای از برنامه‌های مهم مجموعه جهاد کشاورزی همدان است.

وی میزان تولید در واحد سطح را به طور متوسط ۳۰۰ تن در هکتار و کل تولیدات شهرستان را در حدود ۱۳ هزار تن در سال اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به جمعیت رو به رشد و کمبود زمین کشاورزی، کشت گلخانه‌ای برای کشاورز به صرفه تر و درآمد آن بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: اقداماتی همچون برگزاری کلاس ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان برای حرکت به سوی افزایش تولیدات گلخانه‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی همدان صورت گرفته است.

قدیمی گرجای، آموزش گلخانه داران برای تجهیز واحدهای خود به سیستم‌های نوین و کاهش هزینه و انرژی را از اولویت‌های سال جاری مجموعه جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی افزایش ۱۰ برابری تولید، درآمد و اشتغال و نیز بهره‌وری منابع آبی در واحدهای گلخانه‌ای نسبت به شیوه‌های کشت سنتی و زراعی را از مهمترین مزایای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: مشکلات کم آبی و خشکسالی در همدان و تامین امنیت غذایی پایدار موجب تغییر الگوی کشت از سنتی به علمی و در فضاهای کنترل شده مانند گلخانه شده است.

انتهای پیام

مهدی شریفی

نظر شما