وجود ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان همدان

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۶:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۰۸۷۰
وجود ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان همدان
سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: از ۷۰ نقطه حادثه خیز استان تاکنون ۲۳ مورد ایمن سازی شده و ۴۷ نقطه همچنان حادثه خیز است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ غلامعلی همایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: کارشناسان فنی به ویژه عوامل پلیس راه، با بررسی های صورت گرفته نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز و ایمن سازی آنها با اصلاح هندسی، تعریض معبر، نصب تابلو و چراغ و در صورت ضرورت نصب سرعتکاه اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: حادثه خیز ترین جاده های استان همدان شامل جاده غارعلیصدر از بلوار نجفی تا گل تپه، آزادراه به سمت قهاوند - ملایر،  جاده قدیم فامنین - ساوه و جاده فیروزان- نهاوند- کنگاور است.

سرپرست پلیس راه استان همدان خاطرنشان کرد: این مسیرها نیازمند روشنایی، نیوجرسی برای جدا کردن مسیرهای رفت و برگشت، ایجاد پارکنیگ و توقفگاه خودرو، تعریض راه ، ایجاد شانه خاکی، نصب تابلو و چراغ و دیگر مسائل فنی هستند.

سرهنگ همایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی استان همدان در این چهار مسیر حادثه خیز رخ می دهد گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۵۰ درصد سوانح فوتی در مسیرهای اصلی، ۳۲ درصد مسیرهای فرعی و ۱۸ درصد در جاده های روستایی استان اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: استان همدان دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر انواع راه از جمله ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه  روستایی است.

سرپرست پلیس راه استان همدان اضافه کرد: چهار درصد از آزادراه ها، سه درصد از راه های اصلی و بزرگراه ها، سه درصد از راه های فرعی و ۲ درصد از راه های روستایی کشور متعلق به استان همدان است.

سرهنگ همایی بیان کرد: وضعیت راه های اصلی، فرعی و روستایی استان همدان با توجه به ۱۰ شهرستان، یک هزار و ۷۳ روستا و یک میلیون و ۷۵۸ هزار نفر جمعیت نسبت به نرم کشوری مطلوب است.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز