کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال در همدان دستگیر شد

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۹:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۱۳۵۷
کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال در همدان دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از دستگیری کلاهبرداری که اقدام به برداشت ۱۵ میلیارد ریال از کیف پول الکترونیکی دوستش کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند همدانی مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز مجازی با ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال از حساب کیف پول الکترونیک وی طی چندین مرحله، موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل جرم در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: به گفته شاکی وی با اصرار یکی از دوستان در ارزهای مجازی سرمایه گذاری کرده و با توجه به اینکه دانشی در این زمینه نداشت، دوستش اقدام به ساخت کیف پول الکترونیک برای او کرد. 

رییس پلیس فتا استان همدان اظهار داشت: با توجه به سرنخ های به دست آمده، متهم که جوان ۳۲ ساله ای بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرخوش نهاد ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از متهم، وی ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما با بررسی تجهیزات الکترونیکی متهم و روبرو شدن با ادله های انکار ناپذیر، لب به اعتراف گشود و با تایید برداشت غیرمجاز، انگیزه خود از کلاهبرداری را کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی‌ شد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب کیف پول قربانیان جلب اعتماد برای دریافت رمز کیف پول قربانی است که علت اصلی آن ناآگاهی و نداشتن سواد کافی در خصوص نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‌که کاربران با موارد ‌مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‌آدرس ‌www.cyberpolice.ir ‎‌ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره‌ تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره مند شوند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما