رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند: رسانه ها نقش حائز اهمیتی در مدیریت افکار عمومی دارند

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۲:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲۶
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند: رسانه ها نقش حائز اهمیتی در مدیریت افکار عمومی دارند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند، گفت: رسانه ها نقش حائز اهمیتی در مدیریت افکار عمومی دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الاسلام بهرام یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با اشاره به اینکه جایگاه و اهمیت رسانه مهمترین جایگاه را در حوزه امنیت ملی دارد، بیان داشت: در قرن حاضر که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شده رسانه ها به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی در تامین و حفظ امنیت به خصوص امنیت اجتماعی اهمیت به سزایی دارند، بنابراین از این منظر باید نقش و جایگاه و کارکرد رسانه ها در حفظ و برقراری امنیت جامعه مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی افزود : امروزه رسانه‌ نقشی کلیدی و حیاتی در عرصه مدیریت افکار عمومی کشور دارد و هرگونه خطا یا ضعف آن‌ها در این حوزه می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیری را متوجه امنیت ملی و ثبات سیاسی و اجتماعی کشورمان نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نقش رسانه ها، نقشی فراتر از اطلاع رسانی است، گفت:یکی از کارکردهای رسانه ها در عرصه سیاسی، واداشتن حکومت و مسئولان به پاسخگویی است.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا دنیای قلم و رسانه است، اظهار داشت : ارتباطات و ارتباط متقابل، همیشه یکی از دغدغه های بشر در همۀعصرها بوده است . رسانه ها همواره در طول تاریخ حیات خود کوشیده اند با بهره گیری از انواع ابزارها و روش ها، به ارائه اطلاعات و اخبار اقدام کنند تا ضمن انجام وظایف اصلی خود، موجب جلب و جذب بیشتر مخاطبان را با هدف ادامه بقای خود فراهم کنند. در قرون اخیر رسانه ها و مطبوعات همیشه در صدد ارتباطی مفهومی و معنایی با مخاطب بوده اند و کوشیده اند تا با راه حلی ارتباط خود را با مخاطب در جای جای پهنای گیتی حفظ نموده و روز به روز محکم تر و وسیع تر نمایند، پس در طول تاریخ تبلیغات و رسانه اثر گذار بوده است .

حجت الاسلام یوسفی در ادامه بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در سازمان تبلیغات اسلامی، تحقق و عملیاتی کردن ساختن یک جامعه اسلامی با نشانه‌ها و نمادهای اسلامی است و این مهم در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مردمی و برآمده از مردم و اراده مردم است، افزود: در امتداد حرکت و در مسیر تحقق حکمرانی در بستر انقلاب اسلامی و در موقعیت سنگینی که بر عهده همه است باید در خدمت مردم باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه باید رویکرد و عملکرد ما در حوزه رسانه و اطلاع رسانی تحولی بوده و به سمت تبیین‌گری در آحاد جامعه حرکت کنیم، گفت : انتظار می‌رود رسانه ها به عنوان شبکه جهاد تبیین با نگرش‌های دقیق علمی و کارشناسی شده بتواند به پاسداشت حقیقت و تبیین دستاوردهای انقلاب فعالیت کرده و فراتر از قضاوت‌های دشمن عمل کند.

وی به نقش فضای رسانه در جبهه ی حق و باطل اشاره کرد و اظهار داشت: نقش فضای رسانه در جبهه ی حق و باطل بسیار مهم است و امروز وظیفه ی ما این است تحت امر ولایت فقیه باشیم و در پیشبرد دغدغه های جامعه و ولایت فقیه گام برداریم و ولایت مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه بیان داشت: امروز بخش مهمی از زندگی عموم مردم جامعه در فضای مجازی می‌گذرد و بسیاری از نیازهای معمول افراد در فضای مجازی تعریف خود را پیدا کرده است و نیازهای جدیدی نیز در این فضا ایجاد شده است از این جهت و متناسب با این عرصه ضرورت دارد نگاه متعالی، معنویت‌گرا و انسان‌گرای دینی در فضای مجازی تبیین و به نسل جوان معرفی شود.

وی در خاتمه با اشاره به هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب و رهبری گفت : به مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت شهید آیت الله محمد علی حیدری مراسم گرامیداشتی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی عضو خبرگان رهبری و با مداحی حاج صادق آهنگران در مصلی نهاوند برگزار می‌شود.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز