دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اجرای ۱۸ نمایش صحنه‌ای و خیابانی

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۰۹:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۲۶۹۵
دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اجرای ۱۸ نمایش صحنه‌ای و خیابانی
رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از اجرای ۱۸ نمایش در دومین روز این رویداد بزرگ هنری خبر داد و گفت: این نمایش‌ها در بخش‌های کودک، نوجوان به صورت صحنه ای و خیابانی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مسعود ویژه با اعلام این خبر، اظهار کرد: امروز نمایش «آش آشتی‌کنان» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محمد جهان‌پا از مشهد در سه سانس ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار اصلی مجتمع فرهنگی بوعلی به روی صحنه می‌رود و پلاتو استاد عبادی مجتمع فرهنگی بوعلی میزبان نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه ساز» به نویسندگی شهرام احمدزاه و کارگردانی پویان عطایی به مدت ۲۶ دقیقه در سانس‌های ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ است.

وی افزود: نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» به کارگردانی ایریانا بویکو از کشور یونان در سانس‌های ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی اجرا خواهد شد و همچنین  در پلاتو استاد عاشورپور هم نمایش از «اسب تا سیب» از همدان در سانس‌های ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی فرزاد لباسی به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: نمایش‌های «ویروس کشون» به نویسندگی و کارگردانی حسین انصافی در سانس‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰، «نقل بانو گشسب» با نقالی مشکات عباسیان ساعت ۱۶ و «نقل خوان چهارم نبرد رستم با جادوگر» با نقالی نازنین‌زهرا بحرینی ساعت ۱۸ در محوطه  داخلی مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی اجرا می‌شوند و محوطه بیرونی مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی نیز میزبان غولک‌های نازنین به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی و محیط بانان شجاع به نویسندگی و کارگردانی لیلا بیگوند در سانس های ۱۶:۴۵ و ۱۸:۴۵ است.

ویژه گفت: در دومین روز جشنواره بیست‌ و هفتم، نمایش «کاشف گنج» به کارگردانی میلاد رضایی‌ورجاوند از تهران در سانس‌های ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار فجر برای علاقه مندان به نمایش در می‌آید.

 به گفته او تالار مهدیه ساعت ۱۰ امروز میزبان نمایش‌های «دعوت» به کارگردانی مرضیه اشرفیان از اصفهان، «نقل رستم و سهراب» با نقالی ساجده رحیمیان، نمایش «به همین سادگی» به کارگردانی جواد رحیم‌زاده است و نقل «هفت خوان رستم» با نقالی محمدجواد خاک‌نژادی ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ و نمایش «به من رأی دهید» به نویسندگی و کارگردانی رضا عربشاهی سانس‌های ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در همین مکان اجرا می‌شود.

 رییس بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یادآوری کرد: نمایش «سینا و غول نخود فرنگی» به نویسندگی و کارگردانی حسین فدایی حسین از قم سانس‌های ۱۶ و ۱۸ در تالار شهید مظاهری شهر مریانج به روی صحنه می‌رود و نمایش‌های محیط بانان شجاع و غولک‌های نازنین هم در سانس‌های ۱۰:۳۰ و ۱۱:۳۰ در پیاده‌راه بوعلی مقابل سینما قدس اجرا می شود.

به  گزارش برنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما