معاون استاندار همدان: ۲۳۰ طرح برای سفر رییس جمهور به استان آماده شده است

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۸:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۶۲۱۰
معاون استاندار همدان: ۲۳۰ طرح برای سفر رییس جمهور به استان آماده شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ۲۳۰ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در راستای زمینه سازی پیشرفت و توسعه برای ارائه در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد با اعلام این خبر، اظهار داشت: طرح های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی، طرح های گلخانه ای، طرح های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در استان به ویژه طرح های معدنی از جمله این طرح ها است.

وی اضافه کرد: مشخصات این ۲۳۰ طرح از دستگاه های اجرایی استان دریافت و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن توسط سیستم بانکی تایید و ذیل فرم های آن امضا و تاییده سیستمیک بانکی گرفته و به نهاد ریاست جمهوری ارائه شده و مابقی طرح ها نیز در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: سقف اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح های پیشنهادی استان همدان ۱۲ هزار میلیارد تومان است که امید می رود بیش از این رقم نیز در این سفر جذب استان شود.

پورمجاهد ادامه داد: علاوه بر این ۱۲ هزار میلیارد تومان، ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز برای انعقاد تفاهم نامه با هلدینک های بزرگ نظیر شستا، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد پیگیری فرمان حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی شده که امید می رود این تفاهم نامه ها پیش از سفر و در جریان سفر هیات دولت با این نهادها مبادله و منعقد شود.

وی گفت: چهار هزار میلیارد تومان نیز خط اعتباری توسط بانک به طرح ها اختصاص می یابد که ۲ هزار میلیارد تومان آن شامل بنده «الف» تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ و مابقی بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری است.

پورمجاهد اضافه کرد: قرار بود طبق قانون بودجه، این اعتبار در اختیار صندوق پیشرفت و عدالت قرار بگیرد که هم اینک برای تقسیم بانکی از استان ها جدول دریافت شده است که به زودی این میزان اعتبار ابلاغ و به طرح های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و مشاغل خانگی تعلق می گیرد.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

 

نظر شما