معاون استاندار همدان: سمن‌ها در حوزه خانواده و افزایش جمعیت باید ورود جدی داشته باشند

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۹۲۴۱
معاون استاندار همدان:  سمن‌ها در حوزه خانواده و افزایش جمعیت باید ورود جدی داشته باشند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، گفت: سهم اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از سفر رییس جمهور به استان همدان 184 میلیارد تومان است که مبلغ به پروژه های نیمه تمام عمرانی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن رضانیا در ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر ورود سمن‌ها به مشکلات و مسائل فرهنگی مانند ازدواج و فرزندآوری، افزود: جمعیت کشور به سمت پیری می رود و سمن‌ها در آگاه سازی جوانان و خانواده ها باید ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاههای اجرایی تعهدات و وظایف و ماموریت های قانون جوانی جمعیت را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: دستگاههای باید از جزیره ای عمل کردن در این حوزه خودداری کنند و به جد در راستای تحکیم خانواده و افزایش جمعیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های کشور نقش اساسی داشته باشند، افزود: اگر در حوزه جوانان قرار است برنامه ای اجرا شود و سیاستی تدوین شود باید جوانان باید خودشان حصور داشته باشند.

رضانیا با اشاره به تدوین سند فرهنگی، تصریح کرد: در مجموعه افزایش جمعیت و حوزه خانواده آنچه در فرهنگ دینی و قرآنی اشاره شده در این سند دیده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با انجام و اجرای سند فرهنگی، بسیاری از روابط اجتماعی در سطوح جوانان و خانواده، حل خواهد شد و از جزیره ای کار کردن حوزه جوانان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی بانک ها به اشتغال و ازدواج جوانان، افزود: منابع تخصیصی باید در مسیر عدالت محوری و در مسیر رفع مشکلات جوانان باشد و منابع پرداختی باید مشکل گشا باشد نه اینکه مشکلات و دغدغه های جدیدی برای جوانان ایجاد کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه نظارت و کنترل جدی در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: موضوع زمان پرداخت و شرایط بانک های موصوع به حقی است که باید بانک های شرایط را هموار و تسهیل گر باشند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز